08.júl2010

Naj motor roka 2010 - VW 1,4 TSI Twincharger

Turbo-kompresorový štvorvalec VW dominuje svojej kategórii 1 - 1,4 litra od svojho príchodu na trh v roku 2007. Tento rok dostal zvlášť zdatnú konkurenciu v podobe spomínaného Nový motor roka 2010 - Fiat MultiAir, tiež 1,3 l hybridného motora od Hondy a vlastný 1,2 l turbo motor od VW. Ako však prichádzali body jednotlivých porotcov, celkom rýchlo bolo jasné, že 1,4 TSI tento rok znova ostane na tróne svojej kategórie. A nie len to. Tento rok to vďaka počtu hlasov tento motor dotiahol až na titul Motor Roka 2010.

Úsporný motor dokáže poskytnúť až 132 kW (180 k) v autách ako VW Polo GTi, Seat Ibiza Cupra a Škoda Fabia RS vďaka kombinácii priameho vstrekovania paliva, turbodúchadla a mechanického kompresora. Práve táto netradičná kombinácia zaručuje motoru silu aj v nízkych otáčkach vďaka prepĺňaniu kompresorom. Vo vyšších otáčkach úlohu prepĺňania preberá turbodúchadlo a tak sa tento motor vyznačuje prakticky nulovou "turbodierou". Táto kombinácia zaručila motoru 1,4 TSI silu bežnú pre ostré atmosférické dvojlitre. Samotné prepĺňanie turbom, alebo kompresorom by neumožnili poskytnúť tento výkon. Kompresor navyše pomáha už od nízkych otáčok lepšie roztočiť turbodúchadlo, ktoré vďaka tomu funguje efektívnejšie a pracuje s až prekvapivo veľkým pretlakom. Priemerný pretlak saného vzduchu je 1,53 atmosféry, v špičke zvládne až 2,5 atmosféry už od 1 500 ot.

Výkon a sila je len časť úspechu tohto motora. Inovatívna technológia ponúka aj skvelú úsporu paliva. VW Golf VI s týmto motorom jazdí v priemere len za 6,2 l čo je ohromný rozdiel v porovnaní s podobne výkonným 2,0 TSI motorom, ktorý vypije 10,6 l/100 km.

Výsledky kategórie Najlepší motor 1 až 1,4 litra


1. VW 1.4-l TSI Twincharger - 307 b
(VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS)

2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo - 254 b
(Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Grande Punto)

3. VW 1.4-l TSI Turbo - 241 b

(VW Golf, Scirocco, Jetta, Škoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL)

4. VW 1.2-litre TSI - 146b
(VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti, Fabia)

5. Honda Hybrid 1.3-litre 87 b

(Insight, Civic)

6. Fiat 1.4-litre Turbo MultiAir - 70 b
(Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta)



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na topspeed.sk.

08.07.10 13:05 | Johny
Odladené na 230koni to musí byť peklo v dakej 3dver vyhádzanej Ibke :-D
odpovedať
09.07.10 12:15 | MaroS TS
Chalani v MM RACING práve takto odladený motor majú. Žiaľ, doteraz sa mi na tom nedali povoziť! :/
odpovedať
09.07.10 14:22 | Johny
tak tak čital som, slintal som :-) Neviem si to predstavit čo by to robilo na semislikoch + ultralegery, minus vyhadzané všetko čo sa da :-D
odpovedať
08.10.10 23:58 | Andrej Cabaj
Neviem, či je toto vhodný priestor na otázku, ale nerozmýšľa sa o montovaní tohoto motoru aj do Octavie? Vtedy by som vedel, aké auto si mám kúpiť, lebo Fabia RS je malá. Vďaka Andrej Cabaj
odpovedať
27.02.11 21:39 | Karol
Moze to byt dobry motor. Dufajme, ze nebude trpiet neduhmi znizujucimi jeho zivotnost a spolahlivost. To ukazu az tisice a tisice kilometrov. Fakt je, ze by som sa rad na nom povozil. Snad ma dostatocne tazky zotrvacnik a nelieta do otacok ako splaseny. Vzdy ked relativne maly motor ponuka vysoky vykon neda mi otazka namahania suciastok. Snad je dobre dimenzovany a dobre chladeny. Ked sa to spoji s dobrou spojkou (makkou) a dobre odstupnovanou prevodovkou, moze to byt tak na mesto ako aj na dialkove trasy. Najviac sa mi na nom paci ten kompresor, to bol vyborny napad ho tam dat. Verim ze tym dosiahli pekne plochu krivku krutiaceho momentu. To by umoznilo pouzit dlhu prevodovku.
odpovedať

Najnovšie komentáre

Partneri