Donedávna bol pre Q7 dostupný taktiež trojlitrový benzínový šesťvalec s elektromotorom ako 55 TFSI e quattro, avšak s menšou batériou. Dnešná novinka dostala do vienka akumulátor s celkovou kapacitou 25,9 kWh a využiteľnými 22 kWh, pričom auto pracuje s 370-voltovou architektúrou. Podľa Audi by mala Q7 a Q8 s týmto motorom zvládnuť čisto v meste na elektriku 90 km a mimo mesta stále zaujímavých 85 km.

Pohonnou jednotkou je v prípade plug-in hybridu zážihový trojliter s výkonom 250 kW (340 koní) a k tomu dostanete elektromotor naladený na 130 kW (177 koní) a 460 Nm. Celkový systémový výkon je na úrovni 290 kW (394 koní) a 600 Nm. Audi uvádza, že s nabitým akumulátorom by mala spotreba na prvých 100 km dosiahnuť 1,2 až 1,4 litra benzínu a k tomu 27,8 až 29,1 kWh elektrickej energie. Ak batériu nenabijete, tak by ste mali jazdiť za 9,8 až 10,5 l/100 km. Akcelerácia Q7 aj Q8 z miesta na 100 km/h prebehne s týmto pohonom za 5,7 sekundy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vyššie bude stáť prevedenie 60 TFSI e quattro, ktoré bude z rovnakej kombinácie trojlitrového šesťvalca a elektromotora ponúkať systémovo až 360 kW (490 koní) a 700 Nm. V tomto prípade sa akcelerácia na 100 km/h skráti na rovných 5 sekúnd. Dojazd na elektriku by mal ostať na podobných hodnotách, ako v prípade slabšej verzii.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

AC nabíjanie a na elektriku aj po diaľnici

Treba ešte dodať, že obe motorizácie ponúkajú maximálnu rýchlosť na elektriku 135 km/h, čiže zvládnu aj diaľničné tempo. Palubná nabíjačka umožní AC nabíjanie výkonom do 7,4 kW a tak batériu nabijete do 3 hodín a 45 minúť. V prípade slabšieho nabíjacieho výkonu to bude samozrejme dlhšie. Užívateľ bude mať k dispozícii čisto elektrický alebo hybridný mód. V tom druhom si môže vybrať medzi režimom auto a hold. Prvý je jasný, automobil bude využívať spaľovák a elektromotor ako v hybridnom režime. Druhý udrží stav nabitia akumulátora na rovnakej úrovni, napríklad aby ste si batériu šetrili na mestskú jazdu. Audi prezentuje aj výhodu elektromotora ako generátora, ktorý dokáže vyvinúť spomalenie do 0,3 g a využiť rekuperáciu s výkonom 80 kW.

Cena slabšej verzie Q7 štartuje na 85 500 eur, silnejšia začína od 96 tisíc eur. Audi Q8 ponúkne plug-in hybrid za 92 900, respektíve 103 200 eur.

zdroj: Audi