Ak je vám možnosť zvoliť si individuálny svetelný popis povedomý, má dobrú pamäť. Niečo podobné totiž Audi pripravuje aj pre nové elektrické SUV Q6 e-tron, ktoré by malo mať svetovú premiéru v marci tohto roka.

Prakticky rovnaká technika sa objavuje tiež v modernizovanej Q7, nehľadajte ju ale v štandardnej výbave. Audi vám bez príplatku dá „len“ diódovú techniku, ak chcete Matrix LED alebo vrcholné HD Matrix LED, budete musieť k základnej čiastke (v Nemecku od 79 300 eur za 45 TDI quattro) niečo prihodiť.

Špičkové svetlá s prívlastkom HD pracujú navyše s 24 laserovými diódami, ktoré sa aktivujú od rýchlosti 70 kilometrov za hodinu a slúžia na predĺženie dosahu diaľkového režimu. Navonok je možné tento typ LED rozpoznať podľa modrých prvkov integrovaných do vnútornej štruktúry.

Keď už sme spomínali možnosť nastaviť si jeden zo štyroch svetelných „podpisov“ denného svietenia, mali by sme dodať, že rovnakú možnosť ponúkajú tiež prepracované zadné združené svetlá zostavené zo segmentov OLED.

Súčasťou klasického vizuálne faceliftu Audi Q7 je (okrem modifikovanej masky chladiča) tiež päť nových typov hliníkových kolies s priemerom od 20 do 22 palcov a nechýbajú tri nové metalické laky (zlatá, modrá a červená), oveľa viac toho ale nájdete v kabíne.

Audi pridáva rôzne typy kontrastného prešívania čalúnenia, tri druhy intarzií a Q7 vôbec prvýkrát ponúka aplikácie tretích strán, takže si môžete do multimediálneho systému nainštalovať napríklad Spotify či Amazon Music.

Digitálny prístrojový panel v nemeckom SUV vás odteraz bude schopný upozorniť na zmenu jazdného pruhu, vozidlá v okolí či na vzdialenosť od nich a vylepšené malo byť tiež riadenie, ktoré by malo byť pri manévrovaní na parkovisku či v garáži „pre užívateľa pohodlnejšie“. Či tým má Audi na mysli zvýšenie účinku posilňovača alebo inú úpravu, v tlačovej správe už nespomína.

Ponuka motorov sa nezmenila. Základom je stále trojlitrový diesel 45 TDI quattro s výkonom 231 koní a 500 Nm (7,1 sekundy z nuly na sto a 226 km/h) a nasleduje 50 TDI quattro naladené na 286 koní a 600 Nm (6,1 s, 241 km/h).

Medzi benzínovými agregátmi je najslabším motorom trojlitrový šesťvalec 55 TFSI s výkonom 340 koní a 500 Nm (5,6 s a 250 km/h), pričom všetky pohonné jednotky spolupracujú s osemstupňovým automatom, quattrom a zvládnu príves s hmotnosťou 3,5 tony.

Vrcholom je potom osemvalcové SQ7 s výkonom 507 koní a maximálnym krútiacim momentom 770 newtonmetrov, ktoré zdolá šprint z miesta na 100 km/h za 4,1 sekundy a rýchlosť má obmedzenú na 250 km/h. V Nemecku jeho cena po modernizácii štartuje na čiastke 112 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Audi