V Mexiku sa zakaždým stane niečo kontroverzné. V roku 2014 Ogierovi niekto nechal zatvorenú bránku, ktorú si sám musel počas rýchlostnej skúšky otvárať. Minulý rok sa Ogier vo vyše 200 kilometrovej rýchlosti dokázal vyhnúť stádu kráv a ešte k tomu vyhral aj celú rally. Tento rok to bolo opäť kontroverznejšie. Nové autá dostali v nemilosrdnom mexickom teple zabrať a ukázalo sa, že koncentrovať sa treba až do úplného konca.

V piatok večer sa začínalo divácky ohromne populárnou rýchlostnou skúškou v meste Mexico City. V jednom z najväčších miest na svete to bolo celé o tom, aby si jazdci nepokazili celú rally. Túto rýchlostnú skúšku na istotu najlepšie zvládol Juho Hänninen. Kuriózna situácia nastala pri presune z Mexico City do Leonu, kde sa konala prvá šotolinová súťaž roku. Pre nehodu na diaľnici sa kamióny omeškali o viac ako 5 hodín a prvé dve ranné rýchlostné skúšky museli byť zrušené. Poobede sa ukázala akási konštrukčná chyba na nových autách. Všetky tímy sa hnali za aerodynamikou a akosi zabudli na chladenie motoru. Najviac na to doplatil líder šampionátu, Jari Matti Latvala, ktorého Toyota sa prehriala takým spôsobom, že musel ísť na takzvanom road mode (v tomto móde je výkon výrazne obmedzený). Naopak Kris Meeke využil dobrú pozíciu na štarte rally a vybudoval si takmer 21-sekundový náskok pred Ogierom.

Prvé víťazstvo Citroenu bolo po sobote ešte bližšie, keď sa Ogier otočil a stratil drahocenné sekundy na vedúceho Meeka. Náskok pred posledným dňom súťaže sa vyšplhal na markantných 33,4 sekundy. Nedeľa prebiehala v pomerne pokojnom duchu. Meeke si ešte posilnil náskok na 37 sekúnd a išiel si po jasné víťazstvo. Thierry Neuville vyhral záverečnú Power Stage a zaknihoval svoje prvé pódium pre neho zatiaľ smolnej sezóny. Druhý Ogier došiel do cieľa na istotu a posilnil svoje šance na piaty majstrovský titul. Kris Meeke ukázal, že v rally Angličania nie sú žiadni suchári. Podobne, ako jeho krajan Colin Mcrae, ukončil rally vo veľkom štýle. Tímu Citroen, ktorý sa po beznádejnom úvode sezóny pripravoval na oslavy víťazstva, pripravil nepríjemné prekvapenie. Iba 250 metrov pred cieľom vyletel z trate a dvadsať sekúnd blúdil na parkovisku! Aj napriek stratenému času a defektu sa doplazil do cieľa a nakoniec vyhral azda tým najštýlovejším spôsobom, akým sa dalo. „Som šťastný, šťastný chlapec,“ povedal po konci rýchlostnej skúšky zjavne vystresovaný Meeke.

Takže máme tretieho rôzneho víťaza na treťom rozdielnom aute z troch rally. A čo bude nasledovať, sa dozvieme na asfalte slnečnej Korziky, ktorá štartuje 6. apríla.