Prototyp malého kabrioletu sa objavil už v roku 1999. Sériová výroba však začala až o štyri roky neskôr a na trhu vydržal až do roku 2010. Technicky model vychádza z bežnej C3, avšak množstvo dizajnových prvkov i samontnú konštrukciu museli dizajnéri upraviť či úplne zmeniť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj preto by vás mohlo zaujímať, že prakticky žiadna časť karosérie nie je identická s bežnou „Cé-Trojkou“. Zmeny si všimnete už vpredu, teda v prípade svetiel, rozdiely sú však aj v interiéroch. Pluriel má napríklad predné sedadlá s rámovými opierkami hláv a zadné sú napevno, pretože slúžia okrem iného aj ako bezpečnostný prvok pri prevrátení.

5 áut v jednom

Facelift prebehol v roku 2008, veľké zmeny ale nečakajte. Francúzi tento model prezentovali ako „5 áut v jednom“. Mohol to byť bežný hatchback alebo kabrio-hatchback so stiahnutou plachtou strechy. Treťou možnosťou bola celá skladacia strecha zložená v kufri a teda za hlavami zadných pasažierov bol voľný priestor. Štvrtou bol Spider s demontovanými strešnými oblúkmi a poslednou verziou pick-up, pretože ste mohli zadné piate dvere zložiť do roviny a využiť nákladový priestor na prevoz menej skladných vecí.

V tejto konfigurácii ste však oficiálne nesmeli ísť na cestu, pretože nebolo vidieť zadné registračné číslo! Zaujímavosťu je, že vo verzii Spider ste bočné panely museli nechať doma, takže ak vás niekde zastihla búrka, mali ste smolu. Existovali síce nejaké originálne núdzové plastové kryty, ktoré ste mohli natiahnuť, ale verím, že robiť to v daždi musí byť nezabudnuteľný moment. Na začiatku strechu trápili detské problémy, postupne ju však výrobca vyladil, aj keď torzná tuhosť otvorenej karosérie bola úbohá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ak po Plurieli túžite a máte pocit, že by to mohol byť perspektívny youngtimer, prakticky jedinou aspoň trocha zaujímavou motorizáciou by mohol byť štvorvalec 1.6 s výkonom 80 kW (109 koní).

Slabšia 1.4 bola v ponuke aj na zemný plyn a poslednou motorizáciou bol vznetový agregát 1.4 HDI, ktorý aj keď bude jazdiť skoro zadarmo, do tohto auta sa kvôli akustike veľmi nehodí. Nevýhodou benzínovej jedna-šestky je fakt, že bola k dispozícii len s prevodovkou Sensodrive, čo bol zúfalo pomalý robotizovaný manuál s elektronicky ovládanou spojkou.

Výber modelov C3 Pluriel je zatiaľ pomerne bohatý. Bežne sú k dispozícii pekné kusy do 5 tisíc eur a s nízkym nájazdom. Auto je však zaujímavé len samotnou strechou. Zvyšok je obyčajná malá C3 a keďže ani motor nebol výnimočný, tak karoséria nemusí automaticky znamenať, že bude auto považované za jedinečný konštruktérsky počin.

Inak povedané, budúci rast hodnoty je zatiaľ diskutabilný. Ale kto vie, možno sa časom niečo zmení a ceny vystrelia do výšin. Na bežné jazdenie k jazeru či výletné tempo po okreskách to nie je zlé auto, aj keď tá prevodovka a vibrácie karosérie môžu byť u niektorých vodičov o nervy.

Zdroj: Citroen