Stellantis skutočne plní čo sľúbil. Okrem relatívne lacnej elektrickej verzie ë-C3, ktorá je na európskom trhu momentálne dostupná od 23 300 eur a s menšou batériou sa má dostať dokonca pod hranicu 20 tisíc eur, bude toto auto ešte dostupnejšie vďaka klasickým spaľovacím motorom.

Automobilka práve oznámila, že vôbec najlacnejší model za 14 990 eur dostane malé trojvalcové turbo s objemom 1,2 litra a výkonom 100 koní, ktoré spáruje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

K tomu by sme asi mali zdôrazniť, že aj verzia bez elektrifikácie vychádza z úplne najnovšej generácie motora, ktorá má rozvody poháňané reťazou. Ďalšie technické parametre automobilka nezverejnila, pretože auto momentálne prechádza homologizačným procesom, ale priemernú spotrebu naznačila prostredníctvom emisií.

Tie momentálne vychádzajú na 126 gramov oxidu uhličitého na kilometer, čo po prepočte vychádza na 5,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Druhý model so spaľovacím motorom bude Hybrid 100, pričom pod kapotou má veľmi známu techniku, akurát teda so zníženým výkonom. Ide totiž opäť o motor 1.2 turbo, tentoraz ale spojený s novou elektrifikovanou dvojspojkovou prevodovkou ë-DCS6 s integrovaným elektromotorom.

Kým v iných koncernových autách má kombinovaných 136 koní, v tomto prípade zákazník dostane rovných 100 koní. Len pre úplnosť dodávame, že maximálny výkon samotného spaľovacieho motora je tiež 100 koní a 205 Nm, zatiaľ čo elektrická jednotka k tomu pridáva 29 koní a 55 Nm, ale kvôli odlišným priebehom výkonu v závislosti na otáčkach vo finále dostanete „len“ spomínanú stovku systémových koní.

Aby sme nezabudli, s akceleráciou pomôže tiež štartér-generátor so skromnejšou silou 12 koní a o ukladanie prebytočnej energie sa postará malá 48-voltová lítiovo-iónová batéria. Jej kapacitu Citroën neuvádza, ale predpokladáme, že tak ako v iných modeloch s touto technikou má 0,9 kWh.

Zvyšok 4,01 metra dlhého crossoveru je samozrejme rovnaký ako elektrická ë-C3, takže automobilka opäť spomína pohodlné sedadlá s názvom Advanced Comfort, head-up displej, ktorý v skutočnosti nie je technikou tohto druhu, ale len zobrazuje informácie na paneli na úrovni spodnej hrany čelného okna, alebo potom 10-palcovú dotykovú obrazovku či hydraulické dorazy odpruženia namiesto bežných mechanických.

Keďže nová ë-C3 ešte nemá slovenské ceny, podobne tápeme aj v prípade novej C3, ale výrobca hovorí, že už základný model so spaľovacím motorom by mal mať vo výbave manuálne ovládanú klimatizáciu, šesť airbagov a diódové svetlá.

zdroj: Citroen, Stellantis