Je to koncept, aj preto má v názve označenie Vision. V skutočnosti je to ale sériový automobil, ako dokazujú aj slová samotnej automobilky. V tlačovej správe doslova uvádza, že Basalt „je verným odrazom modelu, ktorý bude zákazníkom ponúknutý v druhej polovici roka 2024“.

Prečo Citroën rovnou nepovie, že ide o svetovú premiéru chystaného nového modelu, popravde netušíme. Má ale pre nás (teda potenciálnu európsku klientelu) zatiaľ nie práve najlepšiu správu. Basalt Vision má byť po modeloch C3 a C3 Aircross „treťou fázou programu C-Cubed, ktorý bol spustený špeciálne na dvoch strategických regiónoch, v Indii a Južnej Amerike“.

C3 s trochu väčším zadkom

Aj to je dôvod, prečo zatiaľ musíme pripustiť, že sa tento model v Európe objaviť nemusí, aj keď je nám jeho technika dôverne známa. Basalt stojí na platforme Smart Car, teda na základoch „nášho“ nového Citroënu C3, presnejšie povedané na báze zatiaľ len elektrickej ë-C3, ktorá by ale časom mohla dostať aj spaľovacie motory.

Pokiaľ ide o pohonné jednotky Basaltu či ďalšie detaily, výrobca bol celkom skúpy na slovo. Nezverejnil prakticky žiadne konkrétne informácie, čo bude mať auto pod kapotou, ale s ohľadom na C3 asi nie je ťažké to uhádnuť.

V Južnej Amerike je C3 dostupná s trojvalcom Fiatu 1.0 FireFly, nechýba ďalší trojvalec 1.2 PureTech (atmosféra 82 a turbo 110 koní) a dokonca štvorvalcový agregát 1.6 THP v spojení s variátorom CVT. V Indii sa potom predáva aj elektromobil naladený na skromných 57 koní, ktorý čerpá energiu z trakčnej batérie s kapacitou len 29,2 kWh.

Pochopiteľne, ak by sa SUV kupé do Európy časom dostalo, jeho motorizácie by boli podriadené miestnej legislatíve, myslíme si ale, že popri klasickom hatchbacku by tento automobil mohol mať obchodný potenciál aj u nás.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: Citroën, Stellantis