Taliansko je skutočne krajinou dizajnu a rýchlych športových áut. Hoci v bežných kategóriách veľa talianských zástupcov nenájdeme, práve pri exkluzívnych športiakoch je to inak. Okrem renomovaných značiek, o ktorých už od malička sníva každý chlapec, je tu aj zopár malých výrobcov ponúkajúcich exkluzivitu, štýl a radosť z jazdy. Iba nedávno sme vám predstavili projekt Willys AW 380, ktorý vznikol v Turíne a už tu máme ďalšiu chuťovku. Tentoraz od pomerne mladej automobilky z Neapola s názvom Puritalia. Tá totiž 16. decembra v Miláne oficiálne predstavila produkčnú verziu svojho roadstera Puritalia 427.

Čo sa skrýva pod krásnou karosériou s panelmi z uhlíkových vlákien? Hliníkový zváraný rám, dvojité lichobežníkové ramená na oboch nápravách,  motor V8 vpredu, pohon zadných kolies a samosvor.

Puritalia 427 je odkazom na slávnu Cobru.

Automobilka predstavila tento veľmi zaujímavý roadster už v roku 2012. Od tej doby pracuje na jeho finálnej podobe, ktorú predstavila 16. decembra v Miláne. A čo sa skrýva pod krásnou karosériou s panelmi z uhlíkových vlákien? Hliníkový zváraný rám, dvojité lichobežníkové ramená na oboch nápravách a motor V8 vpredu. Podobne, ako v legendárnej Shelby Cobre, ktorou sa nechali Taliani inšpirovať, aj tu je pohonná jednotka od Fordu. Konkrétne ide o 5,0 litrový 8-valec, ktorý môžete mať v dvoch výkonových verziách. Atmosférický variant ponúkne 326 kW (445 k) a 530 Nm. Ak by vám to nestačilo, výrobca ponúka rovnaký motor aj s kompresorom a výkonom 445 kW (605 k) a krútiacim momentom 640 Nm. Ten v oboch prípadoch putuje cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál, na zadné kolesá. Pri hmotnosti 1 150 kg rozloženej  v pomere 50:50 je to prísľub zábavy za volantom. Divoké americké kone v tomto prípade krotia talianské brzdy Brembo rozmerov 380 mm vpredu a 345 mm vzadu. Rovnaké nie sú ani rozmery kolies. Na prednú nápravu totiž automobilka montuje 19" disky s pneumatikami 275/35 R19 a zadnú až 20" disky s pneumatikami 335/30 R20.

Puritalia plánuje vyrobiť 427 kusov tohto roadstera. Prvých 35 pritom bude súčasťou úvodnej limitovanej série. Produkcia by podľa posledných informácii mohla začať v roku 2016. Až doteraz výrobca o cene veľmi nehovoril, zrejme v zmysle hesla: "Ak sa musíš pýtať na cenu, nemôžeš si to dovoliť." Za exkluzívny roadster si vraj Taliani vypýtajú okolo 180 000 Eur. Automobilka má však už jasné plány aj na obdobie po vyrobení všetkých plánovaných kusov typu 427. Už teraz totiž pracuje na novom type označenom GTQ. Malo by ísť o hybridné GT, opäť v retro štýle. Na jeho pohon bude slúžiť znova V8 no tentoraz uložený v strede. Ten bude poháňať zadné kolesá, zatiaľ čo predné bude roztáčať elektromotor. Výrobu GTQ má Puritalia zatiaľ naplánovanú na rok 2018.

Hybridná Purtialia GTQ by mala prísť na trh v roku 2018.

Typ karosérie:  Roadster
Hnaná náprava:  Zadná
Zdvihový objem:  4951 cm3
Počet valcov / ventilov:  V8 / 32v
Maximálny výkon:  326 kW (445 k) / 445 kW (605 k) s kompresorom
Maximálny krútiaci moment:  530 Nm / 640 Nm s kompresorom
Prevodovka:  6-stupňová manuálna
Brzdy:  Brembo 380 mm vpredu / 345 mm vzadu
Podvozok:

 Nezávislé zavesenie kolies s

 Dvojité lichobežníkové ramená na oboch nápravách

 Nastaviteľné tlmiče Bilstein

 Pružiny Eibach

Rozmery kolies:

 275/35 R19 vpredu

 335/30 R20 vzadu

Pohotovostná hmotnosť:  1150 kg
Rozmery karosérie dxšxv:  4350 mm x 1952 mm x 1255 mm
Rozchod (p/z):  1590 mm / 1600 mm
Rázvor:  2601 mm
Cena:  180 000 Euro bez DPH

Zdroj: motorauthority, Purtialia

Ak máte radi športové retro autá, určite vás zaujme aj elektrické Renovo Coupe.