Renault, pred čosi viac ako dvoma rokmi, ohlásil znovuzrodenie značky Alpine a predstavil koncept Renault Alpine A110-50. Jeho sériová podoba mala vzniknúť zo spolupráce s Caterhamom a na trhu by sa mala podľa plánu objaviť v roku 2016. Obe automobilky medzičasom pre nezhody spoluprácu zrušili, no práce na aute pokračujú ďalej. Napriek tomu Francúzov v reinkarnácii jedného zo slávnych typov Alpine niekto predbehol. Celkom prekvapivo sa na túto úlohu spojili dve talianske firmy a dokonca svoje dielo neodkazujú priamo na Alpine, ale na Willys Interlagos.

Spoločnosti Maggiora a Carrozzeria Viotti na autosalóne v Bologni predstavili auto pod názvom Willys AW 380 Berlinetta. Dizajnom tento športiak vychádza z Willysu Interlagos, čiže brazilskej verzie Alpine A108.

Pod dizajn Willysu AW 380 sa podpísal taliansky dizajnér Emanuele Bomboi. Jasne odkazuje na Alpine A108 alias Willys Interlagos.

Že ste o Willys Interlagos ešte nikdy nepočuli? Nečudo, v našich končinách na to ani nebol veľmi dôvod. Willys Interlagos je totiž Alpine A108, ktorú pod svojou značkou, v Brazílii vyrábala a predávala firma Willys-Overland. V rokoch 1962 až 1966 vyrobili v São Bernardo do Campo 822 kusov. Originálna Alpine A108 bola vo výrobe od roku 1958 do roku 1965 a bola predchodcom oveľa slávnejšej Alpine A110, na ktorej úspech chce nadviazať aj Renault. Oba typy boli tvarovo veľmi podobné a dokonca boli pár rokov spoločne aj v ponuke automobilky. Hlavný rozdiel bol v technike. Zatiaľ čo Alpine A108 vychádzala z Renaultu Dauphine, A110 už využívala diely z Renaultu 8.

Alpine A108 vyrábala v Brazílii firma Willis Overland pod názvom Willis Interlagos

Pri takejto histórii je celkom zaujímavé, že sa na stavbu novodobého Interlagosu podujali práve Taliani. Dôvodom môže byť ďalší historický fakt. Dizajn pôvodnej Alpine A108 a tým pádom aj Willysu Interlagos totiž navrthol rodák z Turína, Giovanni Michelotti. Spoločnosti Maggiora a Carrozzeria Viotti, mimochodom obe z okolia Turína, tak na tohtoročnom autosalóne v Bologni predstavili auto pod názvom Willys AW 380 Berlinetta. Za jeho novodobý vzhľad je zodpovedný taliansky dizajnér Emanuele Bomboi. Ten veľmi citlivo prevzal krivky pôvodného auta zo 60-tych rokov zapracoval ich do moderného šatu. Podobne sa napríklad so Škodou 110R pohralo štúdio Novaque. Na rozdiel od ich návrhu, sa však Willys AW 380 Berlinetta dostane do výroby. V spomínanej kooperácii by totiž malo vzniknúť 110 kusov tohto športiaku.

S 3,8 litorvým, 6-valcovým boxerom pod zadnou kapotou, vystrelí Willys AW 380 na stovku za 2,7 s. Taliani sľubujú maximálku až 340 km/h.

Reinkarnácia Alpine A110 od Renaultu

Že pôjde o skutočne zaujímavé športové auto dokumentujú aj technické údaje, ktoré zverejnila turínska karosáreň Carrozzeria Viotti. Willys AW 380 bude totiž poháňať 3,8 litrový, 6-valcový motor typu boxer, prepĺňaný dvoma turbami. Je iba málo pravdepodobné, že by si tieto dve firmy vyvinuli motor samy. Vzhľadom na to koľko automobiliek robí podobné ploché 6-valce, je teda celkom možné, že pôjde o motor od Porsche. V AW 380 bude mať výkon 455 kW (610 k) a krútiaci moment 830 Nm. Športiaku s pohonom zadných kolies by to malo stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 s. Maximálka by pritom mala dosiahnuť až 340 km/h. Taliani plánujú spustiť výrobu začiatkom roka 2015. Cena za dvojmiestne kupé bude štartovať na sume 380 000 eur.

Zdroj: carscoops