4,4 l V8 biturbo motor má 560 k a 680 Nm

Inak než motorom sa asi ani nedá začať. Napriek tomu, že väčšina z vás presne vie, čo sa pod prednou kapotou nachádza. Rovnaký V8 biturbo ako má aktuálna M5 F10. V BMW novú generáciu prepĺňaných zážihových motorov radi označujú TwinPower Turbo od 4 až po 8 valcové verzie. Mnohých toto označenie zvádza myslieť si, že motory majú dve turbá, čo vo väčšine prípadoch nie je pravda. Interne sa tento motor volá S63B44.

V tomto prípade však áno. V tomto prípade celosvetovo jedinečné technologické balenie obsahuje dve twinscroll turbodúchadlá, prekrížené výfukové potrubie, precízne priame vstrekovanie paliva (High Precision Direct Petrol Injection), variabilné časovanie ventilov Valvetronic a plynulé variabilné ovládanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Motor je tiež chladený veľmi výkonným chladiacim systémom a suchou olejovou vaňou pre zabezpečenie mazania motora aj pri veľkých bočných preťaženiach v zákrutách, či prudkom brzdení.

Nezameniteľné a pre odznak M typické výkonnostné charakteristiky 4,4 litrovej pohonnej jednotky sú bleskurýchle reakcie a silný, lineárny prísun výkonu siahajúci až do vyšších rozsahov otáčok. Maximálny krútiaci moment 680 Nm je k dispozícii v neuveriteľnom rozsahu medzi 1,500 a 5,750 ot. V8 dosahuje maximálny výkon 412 kW/560 koní medzi 6000 a 7000 ot. Maximálne otáčky sú až 7200, čo je na prepĺňaný veľkoobjemový motor veľmi slušný výkon. To znamená, že rozpätie otáčok potrebné na generovanie maximálneho výkonu, ktoré je k dispozícii v novom modeli je takmer 3x väčšie u predchodcov s atmosférickým motorom V10.

BMW M6 F13

BMW M6 F13

Pohotovostná hmotnosť kupé je 1848 kg, kabrio váži o celých 112 kg. Z toho sa dá ľahko vyrátať výkonová hmotnosť oboch verzí, ktorá je skvelých 4,48 kg/kW a 4,75 kg/kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov

7-stupňová dvojspojková prevodovka M DCT Drivelogic


Sila motora prechádza na zadné kolesá cez dvojspojkový mechanizmus 7 rýchlostnej prevodovky M DCT s Drivelogic. Medzi ľavé a pravé koleso silu presne a efektívne rozdeľuje aktívny medzinápravový diferenciál.  Toto hnacie ústrojenstvo kombinuje konštrukčné prvky priamo z motoristického športu s inováciami vyvinutými pod hlavičkou Efficient Dynamics.


M DCT Drivelogic ponúka vodičovi 3 rôzne radiace programy v samočinnom režime (D), aj v manuálnom režime (S). Tieto programy upravujú radiace vlastnosti prevodovky z hľadiska účinnosti, komfortu radenia a športového charakteru a môžu byť aktivované pomocou kolískového tlačidla umiestneného za radiacou pákou na stredovej konzole. Navyše elektronika poskytuje funkciu Launch Control, ktorá zabezpečuje optimálne zrýchlenie z pevného štartu. Tiež prináša lepšiu asistenciu pri nízkej rýchlosti pre ľahšie ovládanie a automatickú funkciu štart-stop pre zvýšenie efektivity.


Na zaradenie režimov D a S resp. spiatočky sa používa špeciálna radiaca páka. V režime S vodič mení prevodové stupne manuálne, sekvenčne. Nové BMW M6 Coupé a Cabrio majú ako štandard novo vyvinutý kožený volant, ktorý je vybavený multifunkčnými tlačidlami a pevnými radiacimi pádlami. V typickej konfigurácii radí vodič pravým pádlom smerom nahor a ľavým pádlom zase smerom dolu. Pre tieto modely špecifický volant vyniká menším priemerom venca a dizajnom, ktorý si prepožičal vzhľad z dvojlúčovej konštrukcie kolies M z ľahkých zliatin.