Pred tromi rokmi ukázalo Bentley na autosalóne koncept EXP 9 F a s ním vyvolalo poriadny rozruch. Či už dizajnom, ktorý bol kontroverzný, alebo samotným rozhodnutím vyrábať SUV. Vraj si tým iba uškodia. Nuž, nech je to ako chce, pravdou je, že tento typ auta sa veľmi dobre predáva, svoje o tom vedia napríklad aj v Porsche. Bentley preto nespí na vavrínoch a prináša jednu z najočakávanejších noviniek roka – Bentaygu.

V oblasti dizajnu žiadnu kontroverziu nečakajte. Bentley neriskovalo a použilo „staré známe“ tvary. Bentayga sa oproti konceptu EXP 9 F viac podobá na svojich súrodencov. Kabína, ktorá bude na výber v štvormiestnej alebo päťmiestnej verzii, je naozaj luxusná, použitie najkvalitnejšej kože a najlepšieho dreva je samozrejmosťou. Predné sedadlá sa dajú nastaviť až v 22 smeroch, majú šesť masážnych programov a sú vyhrievané a ventilované. Vpredu sa nachádza 8-palcový dotykový displej multimediálneho systému, ktorý ponúka až 60 Gb vnútorného priestoru. Pre pasažierov na zadných sedadlách je určený zábavný systém s 10,2-palcovými odnímateľnými Android tabletmi. K dispozícii budú mať aj vysokorýchlostné 4G pripojenie, Wi-Fi a Bluetoth. Na výber sú aj tri verzie audio systému, pričom najvýkonnejšia Naim má 18 reproduktorov a výkon 1950 wattov! Nechýba ani veľká panoramatická strecha. 

Komu by sa zdala Bentayga málo luxusná, môže zvoliť zákazkový program Mulliner. Na výber je ďalších sedem exkluzívnych drevených obkladov, 15 variantov koženého čalúnenia a rovnaký počet koberčekov s vyšším vlasom. Karoséria môže byť zase lakovaná jednou z 90 doplnkových farieb. Aj v prípade kolies je na výber z rôznych dizajnov, veľkosti sa pohybujú od 20 do 22 palcov. Luxusné SUV bude mať, samozrejme, aj množstvo asistentov pre pohodlnejšie a bezpečnejšie cestovanie. Za zmienku stojí napríklad adaptívny tempomat s funkciou stop & go, ktorá využíva dáta zo senzorov, kamier aj navigácie a upravuje rýchlosť podľa zákrut alebo aktuálnej povolenej rýchlosti. Ďalej aktívny parkovací asistent, nočné videnie alebo čítanie dopravných značiek. V terénne zase pomôže systém Drive Dynamics Mode alebo príplatkový Responsive Off-Road Setting, ktorý má až osem režimov pre rôzne typy vozovky. Vzduchový podvozok bude nastaviteľný v štyroch výškach.

Bentayga využíva modulárnu platformu MLB Evo, na ktorej stojí aj nová Q7. Dlhá je 5141 mm, široká 2223 mm a vysoká 1742 mm. Hmotnosť sa zastavila na hodnote 2422 kg. Momentálne je k dispozícii iba jeden motor a to šesťlitrový dvanásťvalec s výkonom 608 koní a krútiacim momentom 900 Nm. Práve vďaka nemu zrýchli skoro 2,5 tony ťažké SUV na stovku za 4,1 sekundy a pokračovať bude až na 301 km/h. Motor spolupracuje s 8-stupňovu automatickou prevodovkou ZF. Samozrejmosťou je pohon 4x4 a systém start-stop. A spotreba? Podľa európskych  noriem je priemer 9,1 l/100km, no americké uvádzajú v prepočte 14,7 l/100km. Čo si budeme klamať, tá druhá bude zo skutočného sveta a nie laboratória. Prekvapujúca je však veľkosť nádrže, len 85 litrov. Pri priemernej spotrebe 15 litrov by to znamenalo cca. 560 km, čo nie je veľa. Automobilka ale chystá plug-in hybridné a naftové verzie.

Bentley tvrdí, že ide o najrýchlejšie, najvýkonnejšie a najexkluzívnejšie SUV na svete. Súhlasíte?

zdroj: tlačová správa