BWM odhalilo masívnu fotogalériu spolu s niekoľkými videami, ktoré zobrazujú nový kabriolet M3, teda vlastne M4. Ako už môj náhodný omyl naznačuje, novinka zdieľa veľkú časť konštrukcie a techniky so svojimi súrodencami, ktorými sú sedan M3 a kupé M4. Kedysi patrili pod jedno číslo, no výrobca si povedal, že takto to bude lepšie a pomôže to prehľadnosti.

M4 Cabrio je v podstate kupé hore bez. Pevnú strechu vystriedala trojdielna skladacia, ktorú automobilka vyrobila z plechu. Do batožinového priestoru sa elektronicky zloží za menej ako 20 sekúnd. Vodič s ňou môže operovať len do rýchlosti 18 km/h. Posádke síce prinesie do vlasov vietor, no má aj svoje negatíva. Asi tým najväčším je fakt, že auto pribralo 250 kg! Slušnú porciu hmotnosti navyše zabezpečili výstuhy karosérie, ktoré musia suplovať chýbajúcu pevnú strechu a zabezpečiť dostatočnú pevnosť. Kabriolet váži 1750, prípadne 1790 kg aj napriek tomu, že blatníky, kapota a nápravy sú z hliníka.

 

Po motorickej stránke nedošlo k žiadnym zmenám. Zásobovanie kilowattmi má na starosti zážihový radový šesťvalec s objemom tri litre. Agregát disponuje technológiou TwinPower Turbo a teda dvojicou jednokomorových turbodúchadiel spolu s medzichladičom stlačeného vzduchu. Pohonná jednotka dosahuje výkon 317 kW (425 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 550 Nm. V spojení so 7 stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou M DCT zvláda zrýchlenie na 100 km/h za 4,4 sekundy. S manuálom je údaj o zrýchlení o dve desatiny sekundy horší. Maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Kabriolet je síce ťažší o 250 kg, na 100 km/h zrýchli aj napriek tomu za 4,4 sekundy.

Palivovú nádrž s objemom 60 litrov motor oficiálne vyprázdňuje priemernou rýchlosťou 9,1, resp. 8,7 l/100 km. Pri využívaní potenciálu vozidla to bude samozrejme oveľa rýchlejšie.

 

Výrobca neukrátil M4 Cabrio ani o aktívny zadný diferenciál s elektricky ovládanou lamelovou spojkou, špeciálne naladený elektromechanický posilňovač riadenia, karbón- keramické brzdy (za príplatok- zlaté strmene) alebo adaptívny podvozok s tromi nastaveniami, ktorý je taktiež za extra obnos peňazí. Za príplatky je navyše možné získať head-up displej, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo navigáciu s trojrozmernou grafikou.

Radový šesťvalec dodáva výkon 425 koní. M4 Cabrio s ním hravo dosiahne rýchlosť 250 km/h.

Kým dizajn exteriéru sa líši najmä skladacou strechou, pár zmien nájdeme aj vo vnútri. V podstate je to však v interiéri o tom istom. Trojramenný volat, koža, hliníkové pedále. Kabriolet však ponúka dvojicu ochranných oblúkov za zadnými sedadlami alebo príplatkovú veternú clonu. So strechou nad hlavou sa do batožinového priestoru zmestí 370 litrov, s vetrom vo vlasoch to bude len 220 litrov.

 

Nemecká cena M4 Cabrio začína na sume 78 200 eur. S bohatou príplatkovou výbavou sa však môže vyšplhať ešte oveľa vyššie. Ak teda máte dostatok financií, máme dobrú správu. BMW začalo na svoju novinku prijímať objednávky.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Jazda: BMW M4 Coupé