Na malého talianskeho výrobcu Ermini si už takmer nikto nepamätá. V dobe najväčšej slávy súperil a dokázal zdolať velikánov ako Ferrari, Maserati, Porsche, či Mercedes. Lenže to bolo pred 50 rokmi. Ermini medzi rokmi 1946 a 1955 vyrobil približne 40 áut, ktoré pretekali na podujatiach ako Mille Miglia alebo Targa Florio. Florentínska značka zaznamenala aj veľa víťazstiev, napríklad vyhrali Targa Florio v rokoch 1950 a 1953, Mugello 1955, Giro di Sicillia 1952 alebo taliansky šampionát v roku 1950. Autá dosahovali úspechy aj mimo Talianska, zvíťazili v holandských majstrovstvách v roku 1953 a pretekali aj na niekoľkých podujatiach v Amerike. V USA si ich všimol amatérsky konštruktér Bill Devin, ktorý pre Ermini 357 Scaglietti navrhol laminátovú karosériu a postavil ďalších 400 športiakov.

Autá Ermini v 50-tych rokoch súperili so značkami ako Ferrari, Maserati, Porsche, či Mercedes a dokázali ich poraziť. Teraz sa malý výrobca z Florencie vrátil s typom Seiottosei, ktorý približuje klasické športiaky modernej dobe.

Nič netrvá večne a v roku 1962 sa meno Ermini vytratilo z mapy automobilových výrobcov. Po 45 rokoch mýtická talianská značka vstala z popola, aby v roku 2007 vznikla malá automobilka Ermini Automobili Italia. V spolupráci s turínskou Osellou vytvorili stroj, ktorý odkazuje na slávnu minulosť a využíva modernú techniku. Nový typ pomenovali Seiottosei. Šasi vyrobili ako trubkový rám s karbónovými panelmi, do stredu umiestnili prepĺňaný 2,0 litrový 4-valec Renault s 320 koňmi, ktorý cez 6-stupňnovú sekvenčnú prevodovku prenáša výkon na zadné kolesá.

Vpredu aj vzadu použili „push-rod“ zavesenie. Auto zastavuje brzdový systém Brembo s vetranými kotúčmi. Seiottosei jazdí na perfektných diskoch Allegerita z produkcie OZ Racing s rozmermi 7,5/17 vpredu a 8,5/17 vzadu. Ani pri pneumatikách Taliani nezaváhali a disky obuli do špičkových semislikov Toyo R888 s rozmermi 215/15 R17 vpredu a 245/40 R17 vzadu. V tejto konfigurácii dokázali postaviť auto s hmotnosťou iba 686 kg, ktoré pokorí stovku za 3,5 s a prestane zrýchľovať pri 270 km/h, kedy zasiahne elektronický obmedzovač.

Ermini stavia na úspešnej histórii

Zdroj: autoblog.com