Spor o nové chladiace médium medzi Francúzskom a Mercedesom dostáva nového účastníka. Do prípadu vstupuje Európska komisia ako samozvaný rozhodca, ktorý bude dohliadať na správnosť nových testov. Mercedes medzičasom aj naďalej prichádza o zisky vďaka francúzskemu zákazu registrácie nových typov. Francúzi majú na druhej strane asi dobrý pocit z toho, že chránia životné prostredie.

Európska komisia bude dohliadať na korektnosť testov, ktoré momentálne vykonáva Spolkový úrad pre motorovú dopravu (KBA). Pri vyšetrovaní navyše ponúka nezávislú technickú podporu.

 

„Hlavným cieľom by malo byť uistenie výrobcov aj spotrebiteľov, že sa pri zhodnocovaní rizík urobili všetky kroky na zaistenie dodržiavania princípov transparentnosti a objektivity," uviedol hovorca eurokomisára pre priemysel Antonia Tajaniho.

 

Francúzi využili príležitosť a zablokovali registrácie nových Mercedesov. Údajne ich opäť povolia až vtedy, keď budú spĺňať technické predpisy.

Nemecký úrad KBA v týchto dňoch vykonáva nové testy, ktoré majú potvrdiť alebo vyvrátiť, že nové chladiace médiu R1234yf je nebezpečné. Na prsty mu bude dohliadať Európska komisia.

Opatrenie prichádza po tom, ako sa Európska únia spolu s Daimlerom navzájom obviňujú z toho, že testy tej druhej strany sú nesprávne.

 

Celý spor sa ťahá už niekoľko mesiacov. Mercedes sa jednoducho odmietol podriadiť európskemu nariadeniu, podľa ktorého museli automobilky zmeniť chladiacu zmes klimatizácií. Médium R123a je podľa únie nebezpečné pre životné prostredie. Daimler zase tvrdí, že novinka R1234yf je v prípade nehody horľavá.

 

Francúzsko preto zakázalo registrácie nových Mercedesov triedy A, triedy B a CLS. Súd síce túto blokádu zrušil, no tá aj napriek tomu platí naďalej. Celý problém sa však dostáva skôr do roviny politického sporu.

 

Zdroj: auto-types.com

Prečítajte si aj:  Tauro V8 spider je prerobený Pontiac Solstice. Može mať až 650 koní!

Európska komisia vstupuje do sporu ako nestranný rozhodca.