Výkon Speciale je jednoznačne tou najzaujímavejšou informáciou. Vidlicový osemvalec s objemom 4,5-litra prešiel celým radom modifikácií len preto, aby sa dosiahol spomínaný výkon. Ten povyskočil z 570 na 605 koní, teda 445 kW v motorkových 9000 ot/min a krútiaci moment 540 Nm je k dispozícii až pri 6000 ot/min.

Litrový výkon historicky najvýkonnejšieho V8 od Ferrari je ťažko uveriteľných 99 kW (135 k). A to sa bavíme o atmosférickom motore, vážení!

Hmotnosť 458 Speciale je 1290 kilogramov, takže na stovku jej to nebude trvať nejako dlho. Presne tri sekundy, zatiaľ čo zrýchlenie na 200 km/h je, presne 9,1 sekúnd. Maximálku síce nepoznáme, ale viac nám povie údaj o tom, že okruh vo Fiorane dokáže prejsť za 1:23,5 s, teda o 1,5 sekundy rýchlejšie než 458 Italia, alebo len o 0,5 sekundy pomalšie ako oveľa výkonnejšie F12 Berlinetta.

Už aj toto auto má chuťovky z hyperáut, teda stále obľúbenejšiu a viac používanú aktívnu aerodynamiku. V prednej i zadnej časti sú klapky, ktoré redukujú aerodynamický odpor vo vyšších rýchlostiach a zvyšujú prítlak keď je to potrebné. Ako je zrejmé, predný nárazník už neobsahuje deformovateľné krídielká, ale má hranatejší a "serióznejší vzhľad". Veľké sacie otvory usmerňujú vzduch ku karbónovým brzdám. Speciale tiež prichádza so systémom SSC, čo je systém proti podkĺznutiu auta. Ak systém rozozná, že auto sa začalo kĺzať v zákrute, rozdelí krútiaci moment medzi kolesá pomocou trakčnej kontroly. Systém i s celým autom bol postavený pre pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, takže trakcie bude až až...