Na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži plánuje Honda predstaviť koncept Civic Type R. Koncept japonského hot hatchu nemá ďaleko od sériovej výroby, ktorá sa začne už budúci rok. Čo nás ale potešilo je, že Honda zverejnila okrem fotiek aj technické údaje. Podľa všetkého bude nový Civic Type R najvýkonnejším „eRkom“ v histórií.

Nový ostrý Civic je ešte stále vo vývoji a Japonci majú za cieľ z neho spraviť najrýchlejšie auto s predným pohonom na Nürburgringu. Budú teda musieť prekonať čas 7 minút 54,3 sekundy, ktorý drží momentálny Renault so svojim Megane RS 275 Trophy-R. Aby boli dostatočne rýchli, budú potrebovať výkonný motor. Keďže s atmosférickým motorom by v silnej konkurencií neobstáli, išli pre Hondu netypickým smerom a použili prepĺňanie. Srdce automobilu teda tvorí 2,0 litrový i-VTEC štvorvalec s turbom. Novinkou v prípade celého radu áut Type R je použitie turba, ktoré by malo pridať sily už v nízkych otáčkach. Nebude to však typický turbo motor, ktorý skončí s výkonom pri 5000 ot./min. . V Honde tvrdia, že červené pole otáčkomeru bude začínať na hodnote 7000 ot./min. Presný výkon zatiaľ nepoznáme, má však byť vyšší než 280 koní. Vedúci projektu Civicu Type R, Suehhiro Hasshi, dokonca tvrdí: „Spoločnosť Honda má štyri deriváty radu Type R – Civic, Integra, Accord a NSX. Motor v novom modeli Honda Civic Type R nemá medzi motormi ostatných modelov Type R konkurenciu v zmysle čistého výkonu, krútiaceho momentu a agility motora.“ Má ísť teda o najvýkonnejší agregát, aký kedy bol použitý v autách Type R, dokonca výkonnejší než motor z legendárnej Hondy NSX-R. Podľa uvoľnených informácií bude Honda disponovať šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V dobe, keď mnoho výrobcov ponúka k športovým modelom len automatické prevodovky, je to potešujúca správa.

Honda Civic Type R dostane prvýkrát v histórií turbo.

Turbo však nie je jediná novinka, ktorú prinesie nový ostrý Civic. Po novom nájdeme vedľa volantu tlačidlo  „+R“. Po jeho aktivácií prejde auto do športového režimu, kde sa pritvrdí podvozok, zlepší sa reakcia na plyn a odozva riadenia. V normálnom nastavení je Civic vhodný na bežné jazdenie, aktiváciou režimu „+R“ sa však výrazne zmení jeho charakteristika a auto je v ideálnom nastavení na okruh.

Civic Type R má jasný cieľ. Pokoriť čas 7:54,3 na Nürburgringu.

Honda tiež ponúkne nový adaptívny podvozok, ktorý umožní pohodlnú jazdu pre každodenné jazdenie, ale zároveň aj náročné využitie na okruhu. Honda takisto upravila prednú nápravu so systémom „steer axis“, s cieľom zredukovať ťahanie volantu pri výjazdoch zo zákrut pod plynom. Za týmto účelom je predná náprava dodatočne vybavená mechanickým systémom pozostávajúcim z dvoch podporných čapov riadenia. Samozrejme, Type R bude jazdiť nižšie než bežné modeli a to o 30mm. Dostane aj väčšie a odolnejšie brzdy. I keď sú testovacie prototypy z Nürburgringu maskované, ukazujú, že sériová podoba Civicu Type R sa od konceptu nebude veľmi líšiť.

 

Zdroj: tlačová správa, autocar.co.uk, autoguide.com