Zadné sedadlá využívajú systém „Magic Seats“. To znamená, že môžete sklopiť nielen operadlo, ale dokonca aj sedák.
Test: Honda HR-V

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Honda HR-V je typický malý crossover. Ak má niekde zmysel, je to mesto a blízke oblasti. Vyšší posed dá lepší výhľad, vyššia svetlá výška sa postará o obrubníky a nástrahy parkovísk nákupných centier. Oceníte časté jednoduché nastupovanie a vystupovanie. Zároveň nebude vadiť väčší aerodynamický hluk pri trojciferných tempách. Revírom Hondy HR-V diaľnica rozhodne nie je.

Test: Honda HR-V

Zadné kľučky sú integrované v C-stĺpiku

HR-V má naozaj kompaktné rozmery. Na dĺžku má 4294 mm, na šírku 1772 mm a na výšku 1605 mm. Preto s ňou nie je problém parkovať v užších a kratších priestoroch. Rázvor má slušnú hodnotu 2610 mm. Na zadné sedadlá sa zmestia aj dospelí. Honda HR-V môže pokojne zastávať úlohu rodinného auta. Teda pokiaľ sa uspokojíte s kufrom 448 – 470 litrov. Riadne veľký priestor je pod dvojitým dnom. V prípade sklopených sedadiel je to až 1473 – 1533 litrov.

Vráťme sa však k zadným sedadlám. Tie využívajú systém „Magic Seats“. To znamená, že môžete sklopiť operadlo a dokonca aj sedák. Ten sa dá vyklopiť hore a keďže pod sedadlami nič nie je, vytvorí to veľký priestor. Naložíte tam pokojne aj bicykel. Nádrž paliva s objemom 50 litrov je umiestnená pod prednými sedačkami.

Test: Honda HR-V

HR-V ponúka poriadnu dávku variability so zadnými sedadlami Magic Seats

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Test: Honda HR-V

V testoch EuroNCAP získalo HR-V 5 hviezd.

So svetlou výškou 170 mm sa síce môžete vybrať aj mimo spevnenej cesty, ale v zlom počasí ďaleko nezájdete. HR-V totiž, na rozdiel od prvej generácie, vôbec nemá pohon všetkých kolies.

K dispozícií sú tri úrovne výbav Comfort, Elegance a Executive. S CVT však len dve najvyššie. Vo výbave Elegance nájdete 7“ multimediálny dotykový systém, inteligentný obmedzovač rýchlosti či parkovacie snímače vpredu aj vzadu. Dvojzónová klimatizácia je samozrejmosť. V naj výbave Executive máte parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup a štartovanie a panoramatickú strechu.

Test: Honda HR-V

Spracovanie interiéru je na dobrej úrovni, na niektorých miestach však nájdete lacnejšie plasty

Aj po týždni používania mi liezlo na nervy divné zladenie prevodovky s pedálom plynu.

Ako jazdí? Tak, ako by ste čakali. Podvozok dá prednosť komfortu, než istote v zákrute a tak je to dobre. Limit pneumatík sa hľadá ľahko a v HR-V tak nik jazdiť nebude. HR-V sa dosť nakláňa a tým vás upozorní ďaleko pred limitom. Vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti 1245 – 1318 kg (podľa úrovne výbavy) je celkom agilná. Ako som naznačil, v diaľničných tempách je na odhlučnení počuť, že to nie je rýchlostný krížnik. Náš model bol na 17“ diskoch a pneumatikách s rozmermi 215/55 R17.

Motor 1,5 VTEC je spojený s CVT

Honda ponúka len jeden zážihový motor, atmosférický 4-valec 1,5 i-VTEC. Ten je k dispozícii aj s manuálnou šesťstupňovou prevodovku. Ďalšou možnosťou je naftový motor 1,6 i-DTEC 88 kW (120 koní). Ten je, podľa mňa, v ponuke zbytočne, ale o tom o chvíľu.

Štvorvalec 1,5 i-VTEC má výkon 96 kW (130 koní) pri 6600 ot. a krútiaci moment 155 Nm pri 4600 ot. Prosto, na to, aby to auto šlo, treba motor točiť, čo je špeciálne pre Hondy typické. Zrýchlenie s CVT trvá 11,2 – 11,4 sekundy a max rýchlosť je 187 km/h.

Na test som dostal benzínovú verziu s prevodovkou CVT. V redakcii nie sme fanúšikmi toho riešenia. Keby som mal HR-V na test len 2-3 dni, tak by som variátorovú prevodovku riadne zvozil. Má všetky neduhy typické pre tento typ. Pod záťažou hučí ako mixér, pocitovo je pomalá a nezlepšuje to ani „športový režim“ S. Po pár dňoch som si však viac-menej zvykol a konštantné hučanie mi už nebolo zvláštne.

Test: Honda HR-V

Jednotka 1,5 VTEC prekvapila nízkou spotrebou, zladenie s prevodovkou CVT však nie je ideálne

Aj po týždni používania mi však liezlo na nervy zladenie prevodovky s pedálom plynu. Pri jemnom pridaní plynu sa otáčky motora držali okolo hranice 2000 alebo pod ňou, čo je v poriadku a motor bol celkom tichý a pri pustenom rádiu som ho ani veľmi nevnímal. Pokiaľ som však zatlačil pedál plynu len o kúsok viac, otáčky vyleteli nad hodnotu 3000, a to už znamenalo nepríjemný hluk v kabíne. Otáčky sa pridaním plynu ovládajú naozaj ťažko, ale toto nie je precízne športovo orientované auto, takže to asi ani nevadí. Zákazníka, ktorý chce len dva pedále namiesto troch, to totiž asi nebude veľmi zaujímať. Ale len pokiaľ jazdí absolútnu väčšinu kilometrov po meste, alebo v jeho blízkom okolí a bez náznaku ponáhľania. Diaľničná jazda totiž znamená otáčky v rozsahu 2500 – 3500. Variátor ich mení na základe stúpania/klesania vozovky a snáď aj na základe protivetra. Takže v praxi idete 130 km/h na tempomate a motor znie každú chvíľu inak. Mimochodom, aj CVT má „manuálny režim“ so 7 virtuálnymi prednastavenými stupňami. Kvôli pomalým reakciám na zmenu stupňa som ho využíval len pri brzdení motorom.

Napriek všetkým neduhom má HR-V s automatom veľkú skupinu zákazníkov a ja ich chápem (1/3 predaných áut s benzínovým motorom je kombinovaným s CVT). Aj ja by som sa dlho zamýšľal, či som ochotný jazdiť denne v dlhých kolónach s manuálom. Pokiaľ chcete HR-V, ale v meste (v zápchach) nebude tráviť veľa času, berte manuál!
 

Prečo som spomínal, že naftová verzia sa mi zdá zbytočná? Lebo už benzínový motor má nízku spotrebu. Výrobca udáva v kombinovanej prevádzke podľa cyklu NEDC 5,2 – 5,4 litra na 100 km. Na našej testovacej trati (1/3 mesto, 1/3 diaľnica a 1/3 mimo mesta + stúpania a klesania) vyšla spotreba 6,6 l/100 km, čo je na crossover skvelá hodnota. Pokiaľ sa vyhnete diaľnici a len trochu sa posnažíte, dokážete jazdiť pod 6 litrov. Na plnú 50 litrovú nádrž dáte aj cez 800 km. S takými hodnotami ozaj nafta nedáva zmysel.

Test: Honda HR-V

HR-V ponúkne aj jednoduchý infotainment. Žiadne pokročilé funkcie tu nehľadajte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Ako fungovali technológie na palube? Ako ktoré. Napríklad automatické prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami fungovalo veľmi dobre. Ani raz sa mi nestalo, že by diaľkové osvetľovali ostatných. Dokonca aj prepínanie zo stretávacích na diaľkové bolo rýchle, s týmto úkonom má pritom mnoho značiek problém.

No pri parkovaní to už nebolo také ružové, keď má vyrušovala spätná kamera, ktorá riadne skresľuje. Predmety sa zdajú byť na displeji omnoho bližšie než v skutočnosti. Podľa kamery sa vám zdá, že idete šuchnúť vedľajšie auto, v skutočnosti tam máte dobrých 30 cm. Napriek tomu verím, že majitelia si na to rýchlo zvyknú a radšej mať trochu skreslený obraz zo spätnej kamery, než žiadny obraz. :-)

Honda má aj výstrahu pred opustením pruhu. Systém reaguje dosť citlivo a nemá rád, ak jazdíte od čiary k čiare. Výstraha začne výrazne pípať ešte predtým, než po čiare prejdete (a ste od nej vzdialený pár cm). V praxi je to dosť nepríjemné, keďže sa človek snaží vyhýbať rozbitým častiam cesty, prípadne využívať v zákrute celú šírku pruhu. Jednoduchým riešením je teda vypnutie systému, v takom prípade vám však pri mikrospánku nepomôže.

Honda nepatrí k najlacnejším značkám. Cena HR-V začína na 18 690 eur. Testovaný model v najvyššej výbave Executive stojí až 24 809 eur. Nie je to málo, aj keď to Honda vyvažuje slušnou základnou výbavou a skvelou povesťou v spoľahlivosti. Samozrejme, pri novom aute nemôžeme hodnotiť spoľahlivosť, ale dlhodobé skúsenosti ukazujú, že Honda tu patrí k špičke.

Honda HR-V 1,5 VTEC CVT

Rok výroby 2017

PLUSY:

+ sympatický tvar,
+ komfortný podvozok,
+ variabilita interiéru (Magic Seats),
+ automatické prepínanie svetiel,
+ kombo spotreba len 6,6 l/100 km,
+ objem kufra 448 - 470 l a 1473 – 1533 l.


 


 

     

MÍNUSY:

- cena,
- zladenie prevodovky CVT a motora,
- slabší infotainment,
- citlivé upozornenie pre vybočením z pruhu,
- parkovacia kamera výrazne skresľuje,

- bez pohonu 4x4.

 

 

 


 

 

Honda HR-V

1,5 VTEC CVT

rok výroby 2017
Hnací agregát:

atmosférický zážihový radový 4-valec uložený vpredu naprieč, objem 1 498 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, max. výkon 96 kW (130 k) / 6 600 ot, max. krútiaci moment 155 Nm / 4 600 ot, litrový výkon 64 kW (87 k) / l.

Pohon: variátorová prevodovka CVT, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu vlečená náprava s torznou priečkou, skrutné stabilizátory, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 17", pneu 215/55 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 294 x 1 772 x 1 605 mm, objem kufra - 448 - 470 / 1 473 - 1533 l, pohotovostná hmotnosť - 1 245 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 5,2 - 5,4 l/100 km (reálna 6,6 l/100 km), výkonová hmotnosť 13,0 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 187 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 11,2 -11,4 s

Cena:

Základný model HR-V 1,5 VTEC M6 - od 18 690 €
Testovaná verzia - 24 809 €

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
 
Honda HR-V 1,5 VTEC
96 kW CVT 2WD Executive
Nissan Juke 1,6
86 kW XTRONIC TEKNA
základný model
18 690 €
(HR-V 1,5 VTEC 96 kW M6 2WD Comfort)
11 990 €
(Juke 1,6 69 kW M5 VISIA)
adekvátny model
24 790 €
(HR-V 1,5 VTEC 96 kW CVT 2WD Executive)
18 930 €
(Juke 1,6 86 kW XTRONIC TEKNA)
adekvátna výbava
rozpoznávanie dopravných značiek, bezkľúčový vstup, alarm, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat, panoramatická strecha, PDC vpredu a vzadu, zadná kamera, LED svetlomety, 17-palcové disky, metalíza, bonus -500 €
v sérii: panoramatický kamerový systém, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, vyhrievané kožené sedadlá, 17-palcové disky, elektricky sklápateľné zrkadlá, automatická klimatizácia, tempomat, 5,8-palcový farebný displej

za príplatok: panoramatické strešné okno 800 €, xenónové svetlomety 600 €
výsledná cena
24 809 €
20 330 €
 
Toyota CH-R 1,2 Turbo
86 kW Multidrive S FWD DYNAMIC
Mazda CX-3 2,0 Skyactiv
88 kW A6 REVOLUTION
základný model
18 290 €
(CH-R 1,2 Turbo 86 kW M6 FWD LIVE)
15 190 €
(CX-3 2,0 Skyactiv 88 kW M6 EMOTION)
adekvátny model
24 290 €
(CH-R 1,2 Turbo 86 kW Multidrive S FWD DYNAMIC)
21 590 €
(CX-3 2,0 Skyactiv 88 kW A6 REVOLUTION)
adekvátna výbava
v sérii: adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, vyhrievanie predných sedadiel, dvojzónová automatická klimatizácia, zadná parkovacia kamera, 18-palcové disky, 8-palcová dotyková obrazovka, navigácia

za príplatok: paket Comfort s bezkľúčovým vstupom a vyhrievaním volantu a parkovacím asistentom a monitorovanie mŕtveho uhla 1 600 €, paket s LED svetlometmi 1 100 €
v sérii: 18-palcové disky, zadná kamera, bezkľúčový vstup, head-up displej, elektrické sklápanie zrkadiel, zadné PDC, vyhrievané predné sedadlá, LED svetlomety, automatická klimatizácia, tempomat
výsledná cena
26 990 €
21 590 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov