Tobias Moers, šéf AMG, potvrdil, že dostať hybridný V6 z monopostu Lewisa Hamiltona do cestného auta je tvrdší oriešok, ako čakali. Nemajú síce problémy s prehrievaním, ktorým by sme sa nedivili, hlavný problém tkvie v tom, že nevedia udržať voľnobežné otáčky. „Teplo nie je problém,“ hovorí Moers. „Teploty nie sú vysoké. Ale udržať stabilný voľnobeh 1200 otáčok, to je výzva.“

Motor z F1 nevie udržať stabilný voľnobeh na nízkych otáčkach

Normálne má motor AMG F1 voľnobežné otáčky asi 5000 ot. a točí do 15 000 ot. Tak ho ale nemôžu namontovať do cestného auta. „Ak máte netesnosť na škrtiacej klapke na Formule 1, to nikoho nezaujíma, pretože voľnobeh je 5000 ot. Pri voľnobehu 1200 ot. musíte spĺňať emisné normy. Potrebujete stabilný a presný voľnobeh. Ak je nestabilný, aj emisie sú nestabilné.“

Nestabilný voľnobeh znamená nestabilné emisie

Tento problém spôsobil 9-mesačné meškanie projektu. Moers hovorí, že to už vyriešili a v súčasnosti sa zaoberajú vývojom a kalibráciou pohonnej jednotky na bežnej ceste. Zatiaľ nie je jasné, aký bude výkon hypercaru, ovplyvní to nastavenie na cestu a emisie. Moers však potvrdil, že motor bude točiť až do 11 000 ot. „Nemáme ešte finálny výkon. Najprv sme jazdili na 40 % potom na 60 %, teraz je to 80 - 85 % a stále je tam priestor na zlepšenie.“ Postupne, ako pridávajú výkon, ladia aj softvér prevodovky, aby boli preradenia čo najhladšie. Automobilka chce dostať hypercar k zákazníkom v roku 2020, no dovtedy ich čaká ešte veľa práce.

zdroj: carbuzz.com

foto: Mercedes