Rally Pačejov nieslo so sebou veľké očakávanie. Bolo to hlavne z dôvodu, že doteraz sa súťaž išla len v rámci Rallyšprintovej série. Až tento rok, aj vďaka súčasnej situácii ohľadom pandémie, postúpila do veľkého majstráku. Väčšina posádok tak Pačejov na rozdiel od ostatných klasických súťaží MČR nemala najazdenú a museli sa spoliehať len na rozpis. Napríklad Kopecký na Rally Pačejov štartoval len raz a to v roku 2001, pričom podobne to bolo aj u Pecha a ďalších posádok. Miernu výhodu mali jazdci ako Jan Černý či Petr Semerád, ktorý si túto súťaž už vyskúšali minulé roky práve v rámci Rallyšprintu. Medzi posádkami tak panoval rešpekt zo súťaže. Takmer nikto sa nemohol spoliehať na svoje skúsenosti z predošlých rokov a všetko to bolo len o rozpise a odvahe pilota. Na posádky čakali dva súťažné dni, konkrétne v nedeľu a v pondelok, čo je mimochodom prvýkrát v histórii MČR v rally (doteraz sa vždy išlo sobota-nedeľa). Súťaž tvorilo 14 rýchlostných skúšok s dĺžkou 143 ostrých kilometrov. No a keďže sa Pačejov išiel v rámci veľkého majstráku, na štartový rošt sa postavilo až 82 posádok, pričom nechýbali veľké mená českej rally ako Pech, Kopecký, Černý, Mareš, Jakeš či mladý Semerád. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

1. etapa

Celú sobotu až do večera pršalo, a tak sa na začiatku prvej etapy (v nedeľu) očakávali vlhké podmienky a veľa blata. Pačejov nie je taký rýchly ako napr. Valašská rally, avšak má mnoho horizontov a dlhých rýchlych zákrut, čo v spojení s vlhkými podmienkami a vyťahaným blatom vzbudzovalo u posádok ešte väčší rešpekt. Začiatok prvej etapy však všetkých mierne zaskočil. Postaral sa o to Jan Kopecký, ktorý všetkým ukázal, že nie nadarmo je továrenským jazdcom Škody, 7. násobným majstrom ČR a svetovej kategórie WRC2. Na prvých dvoch erzetách, ktoré dokopy činili zhruba 26 km, nadelil druhému Pechovi až 18,6 sekundy, pričom tretí Černý strácal 20,6 s, štvrtý Jakeš už 28,3 s a piaty Mareš až 30 sekúnd. Kopecký to tam skrátka poslal ako sa patrí a nenechal nikoho na pochybách, že boj o titul rozhodne nevzdal. Dokonca aj sám potvrdil, že išiel do toho naplno. 

Nasledoval prvý servis, pričom po ňom bolo naplánovaných ešte šesť rýchlostných skúšok, ktoré už ale vo väčšine oschli. Bohužiaľ, žiadna zápletka sa nekonala. Kopecký vyhral 7 z 8 nedeľných rychlostiek, čím jasne ukázal, že ak je vo forme, nemá konkurenciu. Zbytok štartového poľa skrátka nemal nárok. Rýchlosť jazda sa totiž neukazuje na súťažiach, ktoré už x-krát išiel a pozná ich naspamäť, ale práve na takých, s ktorými nemá nikto skúsenosť. Po prvej etape mal Kopecký pred druhým Pechom náskok už 35,4 sekundy, čo rozhodne nebolo malé manko. Na treťom mieste sa zatiaľ držal Jan Černý so stratou 48,1 s na prvého, no na krk mu dýchal Filip Mareš, ktorý naňho strácal len 3 sekundy. Piaty bol Roman Odložilík a šiesty Miroslav Jakeš, pričom obaja strácali na Kopeckého už viac ako minútu a štvrť. 

2. etapa

V pondelok čakalo na posádky 6 rýchlostných skúšok, ktoré sa išli v dvoch sekciách. Od rána pršalo, takže na erzetách panovali mokré podmienky, ku ktorým sa pridalo aj kopec blata. Kto však čakal útok Pecha na prvú priečku, nedočkal sa. Prvú nedeľnú rychlostku vyhral Kopecký a svoj náskok ešte navýšil. Dobré ráno mal aj Mareš, ktorý sa dostal pred Černého na tretie miesto. Presne opačne to bolo u Petra Semeráda, ktorý havaroval a musel zo súťaže odstúpiť. Dobrý deň Kopeckého pokračoval keďže vyhral všetky rychlostky prvej sekcie, napriek tomu, že podľa jeho slov do toho nešiel naplno. Druhý Pech ho ale nedokázal stiahnuť, k čomu prispeli aj problémy s turbom. Václav sa totiž sťažoval na jeho nedostatočný tlak. 

Po prvej nedeľnej sekcii bolo poradie špičky nasledovné: 
1. Ján Kopecký
2. Václav Pech +53,7 s
3. Filip Mareš +1:12,4 s
4. Jan Černý +1:29,7 s
5. Roman Odložilík +2:00,6 s
6. Miroslav Jakeš 2:11,8 s

Nasledoval servis, do ktorého však po vlastných nedorazil Mareš. Na prejazde mu totiž došiel benzín a tak musel z 3. miesta odstúpiť, čo je rozhodne škoda. Posledné tri erzety už nepriniesli žiadne prekvapenie. Kopecký si pripísal ešte jedno víťazstvo a pohodlne kontroval svoj náskok. Poradie sa tak viac-menej zastabilizovalo a každý si kontroloval svoju priečku. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Z víťazstva na Rally Pačejov sa tak tešil Jan Kopecký s Fabiou R5 Rally2 Evo pred Václavom Pechom s Focusom WRC, ktorý stratil 1:07,7 s. Na stupni víťazov ich doplnil Jan Černý na svojom VW Polo GTI R5, ktorého strata v cieli činila 1:49,1 s. Štvrtý skončil po veľmi dobrom výkone Roman Odložilík, piaty Miroslav Jakeš a šiesty Martin Vlček na Hyundai i20 R5. 

Na Rally Pačejov 2020 ukázal Jan Kopecký svoju extratriedu. Vyhral 11 zo 14 rýchlostných skúšok a nikomu tak nedal šancu. Čo je však dôležitejšie, stiahol stratu v celkovom poradí na prvého Pecha a vrátil sa tak do boja o titul. O novom, alebo staronovom majstrovi ČR sa rozhodne na poslednej súťaži, Rally Šumava Klatovy 6. - 7. 11. 2020. Ak chce Kopecký získať titul, musí vyhrať a dúfať, že Pech skončí horšie ako druhý.