Toyota Corolla je už druhé desaťročie najpredávanejším autom na svete. Nová generácia je dizajnovo mimoriadne vydarená, pozíciu svojmu menu iste upevní.

Takmer 600-tisíc kusov s menom Corolla za pol roka

Od januára do júla vyšlo na cesty viac než 600 000 kompaktných vozidiel Toyota Corolla. V uplynulom roku sa dostala na trhy po celom svete Toyota Corolla 12. generácie s technológiou TNGA. Nový model ponúkajú v troch karosárskych verziách, s dvomi verziami hybridných pohonov, ktoré na trhu nahrádzajú predchádzajúcu generáciu vozidiel Corolla a Auris. Výkonnejší pohon generuje výkon 180 koní a zrýchľuje auto na stovku za 7,9 sekúnd.

Je trochu prekvapivé, že auto, ktoré je úspešné fakticky len v Severnej Amerike a Kanade sa dlhodobo drží na II. mieste najpredávanejších áut na svete

Dobré časy pre SUV a pick-upy

Druhým najobľúbenejším autom na svete je mohutný americký  pick-up Ford F-Series, ktorého súčasná 13. generácia je vo výrobe od roku 2014. V prvej polovici roka vyšlo na cesty takmer 540 000 týchto vozidiel. 
 
Svetovým lídrom segmentu SUV je Toyota RAV4 s výsledkom 440 600 predaných kusov za prvých 6 mesiacov roka. Piata generácia stredne veľkých  SUV bola navrhnutá od základov v modulárnej architektúre TNGA a je v ponuke s hybridným pohonom, ako aj elektrickým pohonom všetkých kolies AWD-i. V najvýkonnejšej verzii dosahuje výkon 222 koní.

Štvrté miesto obsadila Honda Civic a piate patrí tiež Honde, typu Honda CR-V. Mimoriadne úspešný je Volkswagen Tiguan, ten má svetovo 7. miesto. Na 8. miesto postúpila z deviateho Toyota Camry, na 9. z jedenásteho RAM Pick-up a na 10. z ôsmeho klesol Volkswagen Polo.

Najpredávanejším SUV sveta je fakticky zakladateľ tohto druhu áut, Toyota RAV4. Rovnako ako Corolla je to skutočný celosvetový produkt, ktorý sa dá kúpiť takmer kdekoľkvek na svete.

Globálny trh s automobilmi oslabuje

V priebehu minulého roka zaznamenal svetový automobilový trh prvý pokles za sedem rokov - o 0,7 %. Podobný trend možno sledovať aj v tomto roku. Výsledky za prvých šesť mesiacov ukazujú medziročný pokles až o 8,1 % na počet 42 028 000 automobilov. Iba v júni sa predalo približne 7 203 000 automobilov, čo je o 8,2 % menej ako vlani.  Najväčší, dvojciferný pokles zaznamenali Peugeot (-19,4 %), Geely (-18,7 %), Changan (-16,1 %), Buick (-13,9 %), Mazda (-12,6 %), Renault (-11,6 %), Ford (-11,4 %) a Maruti (-10,9 %). Nárast aj napriek oslabujúcemu trhu dosiahli iba automobilky  Honda (2 %), Toyota (1,6 %) a BMW (0,7 %).

Najobľúbenejšie značky áut

Za týchto podmienok spoločnosť Toyota posilnila svoju pozíciu lídra predajom viac ako 4 303 300 automobilov v prvom polroku, čím obsadila 10,3 % trhu. Volkswagen je druhou najčastejšie kupovanou značkou na svete (3 125 600 kusov) napriek poklesu predaja o 6,7 %. Nemecká značka má na svetovom trhu 7,5-percentný podiel. Tretie miesto patrí Fordu (2 425 100 kusov), ktorý má na trhu 5,8 % podiel. Do prvej desiatky patria ešte Honda, Nissan, Hyundai, Chevrolet, KIA, Mercedes a Renault.

Napriek oslabujúcemu trhu zaznamenali nárast čínsky Great Wall (3,7 %), Honda Motor (1,8 %), Toyota Group (1,6 %), Isuzu Motors (0,5 %) a BYD (0,5 %). Najväčší pokles zaznamenali iní čínski výrobcovia -  Dongfeng Motor (-44,3 %), BAIC (-35,1 %) a GAC Group (-29,9 %).