Pojem kabriolet sa väčšine ľudí spája s pohodlnou jazdou s nebom nad hlavou. Pretože nie každé auto s odnímateľnou strechou je kabriolet. Toto označenie patrí 4/5-miestnym autám so skladacou strechou a tie veru nemajú dôvod na športové ambície. Na to sú určené 2-miestne športové autá bez strechy. Tie však voláme roadster, alebo spyder. Do tejto kategórie patria aj rekordéri ako Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse a Hennessey Venom GT Spyder. Sú však firmy a výrobcovia, ktorí ťahajú veci do extrému. Najmä ak ide o exkluzivitu. Tak vznikol aj luxusný kabriolet s maximálnou rýchlosťou limitovanou na 350 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 s.

Monštrum menom Brabus 850 6,0 Biturbo Cabrio zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 350 km/h. Tá je však v tomto prípade elektronicky obmedzená a to z prostého dôvodu. Pneumatiky jednoducho nezvládnu viac, hoci auto by ešte zrýchľovalo.

Brabus nezabudol ani na doplnky z uhlíkových vlákien.

Jeho meno je Brabus 850 6,0 Biturbo Cabrio. Pochádza z Nemecka a kto by čakal, že ide o Mercedes, nemýlil by sa. Ten však poslúžil iba ako základ, hoci viac ako slušný. Legendárny úpravca Mercedesov, firma Brabus, si totiž ako východiskový bod pre svoje dielo zobral Mercedes-AMG S63 4Matic Cabriolet. Ten už sám o sebe vzbudzuje úctu. V "sériovej" podobe ho totiž poháňa 5.5 litrový V8 s dvoma turbami. Ten dáva autu viac než slušných 430 kW (585 k) a 900 Nm. Vyše dvojtonový kabriolet vďaka tomu zvláda šprint na 100 km/h za 3,9 s. Maximálnu rýchlosť má klasicky obmedzenú na 250 km/h. Brabus však z tohto skvostu postavil niečo oveľa extrémnejšie. Najväčších úprav sa dočkal motor. Je prevŕtaný na 6,0 litra a dostal nové vnútornosti. Konkrétne kľukový hriadeľ, kované piesty, ojnice, hlavy valcov, sanie, výfukový systém a samozrejme turbá a riadiacu jednotku. Je to rovnaký motor aký firma montuje aj do Brabusu 850 postavenom na triede E. Takto upravený motor poľahky ponúkne vodičovi 625 kW (850 k) a neskutočných 1 450 Nm. Čo to znamená pre dynamické parametre už viete. Iba zopakujem, že toto monštrum zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 350 km/h. Tá je však v tomto prípade elektronicky obmedzená a to z prostého dôvodu. Pneumatiky jednoducho nezvládnu viac, hoci auto by ešte zrýchľovalo.

Kabrio má brutálnu silu 850 koní a 1 450 Nm!

Motor samozrejme nie je jedinou oblasťou, ktorej sa úpravca venoval. Auto dostalo špeciálne vyladený podvozok, ktorý je 15 mm nižší ako AMG S63. Zákazník má na výber z rôznych rozmerov pneumatík od 18 do 22 palcov. Podľa výrobcu je však podvozok kalibrovaný na pneumatiky rozmeru 255/35 ZR 21 vpredu a 295/30 ZR 21 vzadu, ktoré budú zrejme aj najčastejšou voľbou. Okrem toho Brabus svojim zákazníkom ponúka aj aerodynamický body kit vyrobený z kompozitu z uhlíkových vlákien. Nuž a nevyhne sa samozrejme ani interiéru. Brabus pritom dáva na vozilo záruku 3 roky, alebo 100 000 km, podľa toho, čo príde skôr.

Zdroj: Brabus

MERCEDES S CABRIO JE HRAČKA PRE VYVOLENÝCH. AMG DÁ STOVKU ZA 3,9S!

MERCEDES S CABRIO JE HRAČKA PRE ...

To, že Mercedes pride na trh s novým kabrioletom vychádzajúcim z modelu S, respektíve S-coupe, už vieme. Od roku 1971 bude ...

04. 09. 2015
BRABUS 850 6.0 BITURBO ROZBEHNE E-CLASSE NA 350KM/H

BRABUS 850 6.0 BITURBO ROZBEHNE E-CLASSE NA ...

Nedávno sme vám prestavili dych berúci MTM RS6-R. Dnes tu máme priameho konkurenta. Tento krát s hviezdou, alebo skôr ...

03. 12. 2013
VEYRON STRATIL TITUL NAJRÝCHLEJŠIEHO AUTA, ZÍSKAL NOVÝ NAJRÝCHLEJŠIE AUTO BEZ STRECHY

VEYRON STRATIL TITUL NAJRÝCHLEJŠIEHO AUTA, ...

Bugatti Veyron Super Sport už nie je najrýchlejším autom na svete. Na druhej strane Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC je ...

11. 04. 2013
HENNESSEY VENOM GT SPYDER JE NAJRÝCHLEJŠIE OTVORENÉ AUTO NA SVETE

HENNESSEY VENOM GT SPYDER JE NAJRÝCHLEJŠIE ...

Minulý mesiac fanúšikovia veľkej rýchlosti upierali pozornosť najmä na nový hyperšport Bugatti Chiron. Maximálka ...

13. 04. 2016