Asi najdôležitejším zistením v rámci tejto svetovej premiéry je fakt, že Mercedes triedy G ostáva triedou G aj po nasadení elektrického pohonu. Bystré oko si tých niekoľko vizuálnych drobností určite všimne, inak ale „Gé mit EQ“ vyzerá skoro na nerozoznanie rovnako so súčasnými modelmi poháňanými klasickými spaľovacími motormi.

Novinka má byť uvedená na trh v druhej polovici roka 2024 a Nemci hovoria o základnej cene 142 622 eur, čo je oveľa, oveľa menej, ako sme čakali... navyše ak zvážite, že základný model s naftou začína na čiastke zhruba 134 tisíc eur a za modernizované G 500 dáte okolo 147 tisíc eur.

Samozrejme od počiatku bude Mercedes predávať zvláštnu verziu Edition One, pričom bohato vybavený model bude dostupný približne rok a automobilka si za neho bude účtovať 192 524 eur. V každom prípade základ je skoro o 50 tisíc lacnejší.

Aj keď G 580 vyzerá na pohľad rovnako ako jeho súrodenci, má mierne upravenú kapotu, predné stĺpiky, vzduchové clony v podbehoch zadných kolies, ktoré spolu s aerodynamicky optimalizovanými diskami kolies znižujú koeficient aerodynamického odporu Cd z 0,53 na 0,44. To je síce stále katastrofálna hodnota, ale porovnaní s bežnými „Géčkami“ je to slušný pokrok.

Asi najvýraznejším prvkom je osvetlený čierny panel namiesto pôvodnej mriežky, ak vám ale nevyhovuje, môžete objednať úplne normálnu masku chladiča z tradičných verzií, takže chýbajúci spaľovací motor vám prezradí len chýbajúci výfuk. Dokonca aj hranatý box za dverách batožinového priestoru môžete vymeniť za konvenčné rezervné koleso.

Pretože automobilka považovala za najdôležitejšie zachovať schopnosti auta v teréne, namiesto novej platformy konštruktéri použili upravený pôvodný rebrinový rám. Do neho sa im podarilo integrovať trakčnú batériu s kapacitou 116 kilowatthodín a pre istotu ju vybavili ochranným panelom s hrúbkou 26 mm, ktorý váži skoro 58 kilogramov. To je samozrejme dosť, ale je fakt, že pri pohotovostnej hmotnosti 3085 kg (!) a celkovej váhe tri a pol tony sa to stratí.

Lepší v teréne ako klasika?

Batérie je vďaka tomu chránená pred poškodením v teréne a navyše je vodotesná, takže G 580 bez akýchkoľvek úprav zvládne brod s hĺbkou 850 milimetrov, zatiaľ čo bežné G so spaľovacím motorom má oficiálne povolených „len“ 700 mm.

Čo nás privádza k terénu ako takému a technológiám, ktoré auto používa, aby ho zvládlo. Mercedes hovorí, že novinka má 100-percentú stúpavosť, takže zvládne svahy so 45-stupňovým uhlom a k tomu ponúka funkciu G-Steering, ktoré pribrzdením jedného kolesa zmenšuje polomer otáčania. Ak vám to nestačí, nastupuje tzv. G-Turn, ktoré otočí triedy G na mieste.

Pohon auta zabezpečujú štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies, ktoré produkujú systémový špičkový výkon 587 koní a kombinovaný maximálny krútiaci moment 1164 newtonmetrov. G 580 vďaka tomu zrýchli z miesta na stovku za 4,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.

Spotreba podľa metodiky WLTP vychádza na priemerných 27,7 až 30,3 kWh/100 kilometrov a výrobca sľubuje dojazd podľa podmienok od 434 do 473 kilometrov. Technika je potom nastavená tak, aby simulovala tri klasické mechanické uzávierky diferenciálov a naviac k tomu pridáva systém vektorovania krútiaceho momentu.

Systémy inak zvládajú rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW, takže z 10 na 80 percent by ste sa mali pri ideálnych podmienkach dostať za 32 minút a štvrťhodina na nabíjačke vám pridá dojazd 170 km. Len 11 kW má potom nabíjačka na striedavý prúd integrovaná do auta.

Len pre úplnosť dodávame, že predná náprava dostala nezávislé odpruženie, vzadu potom nájdete tuhú nápravu typu De Dion.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Mercedes