Nemecký rebríček spoľahlivosti TÜV Report ovládli nemecké autá. Ak plánujete kúpiť jazdenku, tak nasledujúce informácie by vás mali zaujímať. Prvýkrát v tomto roku po dlhšom období klesol priemerný počet porúch pri kontrolách o 1,4 percenta na 23,5 percenta. Priemer vážnych nedostatkov tento rok predstavuje 8,4 %. To znamená, že zánovné autá sú o čosi spoľahlivejšie. Najlepšie v celkovom hodnotení dopadli Mercedes SLK, Audi A6 a Mercedes GLK.

Mercedes GLK vykazuje vysokú spoľahlivosť napríklad aj podľa Dekry.

Eselkáčko dokonca získalo najlepšie hodnotenie v histórii štatistík. Po troch rokoch života vykázalo priemerne len 2,4 percenta závažných porúch. Tesne na druhom mieste skončilo Audi A6, ktoré dosialo 2,9 percenta. Bronzová priečka patrí Mercedesu GLK. Po trojročnom používaní má len 3,6 percenta týchto vozidiel vážnejší problém. Nemecké autá navyše obsadili v kategórii trojročných áut dokonca prvých 10 miest! Minuloročný víťaz Opel Meriva dosiahol výsledok s číslom 5,4 percenta.

Začína to byť už možno trochu podozrivé, že v nemeckých štatistikách spoľahlivosti takmer vždy vedú nemecké autá. Nech je to už akokoľvek, tieto výsledky podporujú zažitý mýtus, že nemecké autá sú spoľahlivé a talianske nie. Mali by sme TÜV brať s rezervou?

Vážnymi poruchami svojich mateľov netrápi ani Audi A6.

Na druhej strane rebríčka sa ocitli Dacia Logan, Alfa Romeo Mito a Fiat Punto. Logan v kategórii šesťročných áut dosahuje 15,7 percenta vážnych porúch. To znamená, že každý šiesty končí v servise. Mito je na tom lepšie len o jednu desatinu percenta. Punto sa poruchám vyhýba ešte o takmer jedno percento lepšie (14,8 %). Väčšina porúch súvisí s osvetlením vozidiel. S pribúdajúcim vekom, samozrejme, tento podiel narastá.

 

TÜV Report získava údaje z technických kontrol, ktoré v Nemecku počas roka vykonajú spoločnosti TÜV. V tomto prípade išlo o 8,5 milióna kontrol, ktoré prebehli od mája 2013 do mája 2014.

 

Zdroj: focus.de

Prečítajte si aj: Kupujete auto? VW Polo je najspoľahlivejšie