V prvom rade, už niekoľko rokov som naozaj a úprimne hrdý na to, že s Norom Kováčikom sa nie len dobre poznáme, ale sme skvelí kamoši. Bez preháňania a podlizovania mi je cťou byť v okruhu jeho bližších. Sú veci, na ktoré síce máme odlišné názory (politika, osobná ekonomika či BMW fanatizmus) no to ani jednému z nás skvelé priateľstvo určite nekazí.

 

Pre naozaj mnoho mnoho vecí Nora obdivujem a zároveň mu nesmierne fandím. O tom, že vie skvelo jazdiť ma presvedčil pred 10. rokmi v disciplíne autoslalom v rámci aj mnou vtedy organizovaného 5. Autotuning zrazu na letisku v Dolnom Hričove. Špičkovým časom sa tam určite neblisol, no všetci, ktorí sa pozerali mu tlieskalli a pískali za to, ako ani nie 500 metrovú trať povymetal krásnymi driftami s minimom zvalených kuželiek na fialovom BMW M3 E36. Spomínam si, ako som na neho pískal a kričal, aby z akcie neušiel, že mu večer za túto krasokorčuliarsku jazdu dáme trofej. V tejto disciplíne sa odovzdávali len poháre za top 3 časy. Noro však od nás získal mimoriadne ocenenie za krasojazdu a majstrovstvo s volantom. Bola to vraj jeho prvá trofej v živote a dodnes ju má kdesi doma. :)

Ak keď sme sa všetci organizátori autám a jazdeniu denne venovali, drift sme poznali skôr z tv a internetu. Noro Kováčik nám jeho demo verziu priniesol priamo pod nos :)

Dnes je úrovňou jazdenia a prezentácie úplne inde. Stal sa z neho jazdec svetového formátu. O viacero víťazstiev v mnohých drifterských pretekoch ho pripravili finančné možnosti, niekedy pomenej sponzorov a párkrát aj jazdecké nešťastie. To všetko však k motoršportu patrí aj v prípade iných jazdcov, asi to nie je nič výnimočné. Každopádne, po veľmi neistej zime a kostrbatej jari sa na Nora aj túto sezónu usmialo slnko v podobe nových partnerov, ktorí ho hrdo podporujú. A Noro sa im naozaj nemohol odvďačiť lepšie, než víťazstvom prvého kola veľkolepej európskej série King of Europe Drift. Vyhrať čo len jedny preteky v známej, konkurenčne mimoriadne silne sérii je ozaj veľká vec. Tu len šťastie naozaj nestačí, dovolím si tvrdiť, že je najmenej dôležité. Ja by som ho napríklad mohol mať aj 100x viac a bolo by mi nanič! :) Touto cestou, spolu s vami, Norovi srdečne gratulujeme k výhre a držím palce do ďalších kôl seriálu. Mimochodom, KOE tento rok  v októbri znova ukončí sezónu pretekmi na SlovakiaRingu. O tom vás ešte, samozrejme, budeme informovať.

I. preteky KOE pohľadom Nora Kováčika
 

Po len troch hodinách tréningov (každý deň cca 1h) BMW M6 aj napriek vysokým teplotám vzduchu fungovalo skvelo. Aj vďaka špeciálnej prímesi Metabond nemal absolútne problém ani s tepolotou oleja ani chladiacej zmesi motora. To mu dokonca umožnilo trénovať aj v čase keď ostatní jazdci chladili. Preteky sa konali na krásnom okruhu vo Francúzsku, kde sa jazdilo na IV. rýchlostnom stupni na plný plyn šmykom v rýchlostiach 140 km/h! V takom tempe môže mať každá chyba fatálne následky nie len pre auto!
 

Špeciálne moje podmienky cestovania za pretekmi znemožňujú riešenie akéhokoľvek stredného či väčšieho poškodenia. Každá chyba preto môže rozhodnúť o predčasnom odchode domov. V jazdách som postupne posúval rýchlosti a menil stopu hlavne v rýchlych pasážach. S krátkym časom na tréning som spokojný nebol, nepodarilo sami nájsť optimum pre túto trať a tak aj napriek výhre som ani s jednou mojou jazdou nebol spokojný. Aj preto som zvolil opatrný prístup a všetky jazdy som šiel s rezervou a opatrne. Neskúšal som si už nič nové, čo som netrénoval. Kvalifikáciu som napriek tomu skončil na III. mieste, čo ma veľmi prekvapilo. Porovnal som si preto data mojich jázd so súpermi. Potom som sa snažil prispôsobiť jazdu im. Keďže niektorí jazdci vypadli z battlov kvôli technike, alebo pre poškodenie auta vlastnou vinou mimo trate, prinieslo mi to príležitosť ako sa s chladnou hlavou udrať v hre čo najdlhšie. Nakoniec to celý vyšlo až neskutočne skvelo a podarilo sa mi vyhrať. Mám z toho obrovskú radosť, lebo štarovné pole na prvých pretekoch novej sezóny bolo ozaj plné silných a zvučných mien európskeho driftu. Nesmierne za s toho s rodinkou tešíme, ostávame na juhu Európy, aby sme tento víkend znova potrápili nie len BMW M6 V10, ale aj súperov. Pripravujem sa totiž na prvé kolo pretekov Togue - jazda driftom do vrchu. Samozrejme, ďakujem partnerom, bez ktorých by toto nebolo možné:

Parkettworld, XIQIO RACING, AQUAPRO, METABOND, AUTOGLYM, MOTUL a HELL.