Pre britskú značku Aston Martin boli motory V12 ostatné dve dekády kľúčové, pod tlakom emisných noriem sa však nad touto konfiguráciou zmráka. Nezachráni ju ani prepĺňanie či elektrifikácia. Budúcnosť tohto výrobcu leží najmä na šesť- a osemvalcových agregátoch AMG, pričom postupne bude čoraz väčšiu časť portfólia tvoriť elektrina.

Z ponuky anglickej spoločnosti ale vé-dvanástka nezmizne potichu. Toto posolstvo nesie krátke video, prostredníctvom ktorého sa Aston Martin lúči s dvanásťvalcom. Zároveň láka na limitovaný model V12 Vantage. Do dnes výhradne osemvalcového kupé (resp. roadsteru) by sa mal nasťahovať dvakrát prepĺňaný 5,2-litrový agregát, ktorý poháňa väčších súrodencov DB11 či DBS Superleggera.

Krátky spot obsahujúci najmä zvuk výfukového potrubia jasne prezrádza, že motor bude poriadne ostro naladený. Maximálny výkon by aj v tomto prípade mohol prekročiť úroveň 700 konských síl. V kombinácii s kompaktnejšou a ľahšou karosériou typu Vantage budú výsledkom nepochybne špičkové dynamické parametre.

V roku 2025 má prísť elektrický nástupca

Uvedenie modelu V12 Vantage avizuje Aston Martin na budúci rok. Zatiaľ neprezradili, koľko kusov chcú z limitovanej verzie vyrobiť. Odhalenie vé-dvanástkou poháňaného špeciálu by malo prebehnúť v rámci faceliftu dvojdverového Angličana. Zmodernizovaná verzia ešte vydrží nejaký čas vo výrobe, v roku 2025 by mal na scénu prísť Vantage s čisto elektrickým pohonom.