Audi RS6 piatej generácie bude prvýkrát v histórii dostupné s dvoma úplne odlišnými pohonmi. Elektrická RS6 e-tron bude postavená na platforme PPE, ktorú využíva aj Porsche Taycan či Audi Q6 e-tron. Plug-in hybridná RS6 s V8 bude stáť na vylepšenej platforme PPC, odvodenej od súčasného šasi MLB, ktoré poznáme z aktuálnej RS6.
V8 plug-in hybrid: Viac výkonu, menej emisií
Pod kapotou hybridnej RS6 ostane 4,0-litrový twin-turbo V8, agregát však prejde modernizáciou a očakáva sa, že ho doplní elektromotor s lítiovo-iónovou batériou. Tento systém už poznáme z Porsche či Bentley, kde dosahuje výkon až 800 koní. V prípade Audi sa očakáva okolo 730 koní, čo by z nej urobilo najvýkonnejšiu RS6 v histórii.
Kombinácia benzínovej V8 a elektromotora umožní Audi RS6 nielen prejsť prísnejšími emisnými predpismi, ale tiež zabezpečí rýchly nástup výkonu, ktorý je pre hybridy typický. Prvé testovacie prototypy už boli videné s menšími, viac zapustenými koncovkami výfuku a nálepkou „high voltage“, čo potvrdzuje elektrifikáciu.
RS6 e-tron: Čisto elektrická alternatíva
Pre fanúšikov elektromobility pripravuje Audi aj RS6 e-tron, ktorého výkon by mal atakovať hodnoty okolo 670 koní. Elektrická RS6 sa zaradí medzi konkurentov ako BMW i5 M60 či pripravovaný Mercedes-AMG EQE. Audi dostane rovnakú 94,8-kWh batériu ako A6 e-tron, vďaka čomu ponúkne rýchle nabíjanie a 800-voltovú architektúru. Na rozdiel od bežnej A6 e-tron však kvôli vyššiemu výkonu a športovému naladeniu nebude jej dojazd taký vysoký – S6 e-tron zvláda podľa WLTP 609 až 675 km, tu by to malo byť ešte menej.
Kombík aj sedan: RS6 opäť v dvoch karosériách
Zaujímavou správou je, že sa pripravuje tiež návrat sedanu! Po prvýkrát od roku 2010 bude RS6 opäť dostupná ako kombi (Avant) alebo ako športový sedan. Audi tak reaguje na dopyt zákazníkov a zároveň rozširuje ponuku v segmente výkonných áut.
Prečo zmena stratégie?
Audi pôvodne plánovalo prechod RS6 výhradne na elektrický pohon, no slabší rast predaja elektromobilov na kľúčových trhoch a tlak zákazníkov na zachovanie spaľovacích motorov prinútil automobilku prehodnotiť pôvodné plány. Preto sa rozhodla predĺžiť životnosť kľúčových modelov s benzínovým motorom, a to minimálne do konca dekády. Táto stratégia sa netýka len RS6, ale celého portfólia značky.
Vyzerá to tak, že nová generácia Audi RS6 bude najuniverzálnejši stroj v histórii. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi výkonným plug-in hybridom s V8 a čisto elektrickou RS6 e-tron a tiež z dvoch karosárskych verzií. Svetová premiéra je naplánovaná na rok 2026!