O technických detailoch chystaného superšportu vieme toho len málo, ale... GWM niekoľkokrát naznačilo, že nový stroj bude mať pred zadnou nápravou umiestnený dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec, ktorý bude spolupracovať s elektromotormi a prídavnými trakčnými batériami. Inak povedané, novinka Great Wall Motor je plug-in hybrid, ktorý je namierený proti európskym modelom, ako je Ferrari 296 či McLaren Artura.

Zároveň sa v zákulisí šeptá o tom, či nový superšport nebude mať ešte o čosi vyššie ambície. Šéf koncernu Wei Jianjun bol totiž niekoľkokrát videný za volantom Ferrari SF90, ktorý má na rozdiel od vyššie spomínaných šesťvalcovým európskych superšportov motor V8.

Z vlastnej záhradky

Kde Číňania zobrali osemvalec? O možnej inšpirácii špekulovať nebudeme, ale vyvinuli si ho sami. A ak nás sledujete pravidelne, pravdepodobne si naň spomeniete.

Nové biturbo 4.0 V8 sme vám predstavili koncom apríla, hneď potom, ako sa ním GWM pochválilo na šanghajskom autosalóne. Ide o celohliníkovú jednotku s ventilovými rozvodmi DOHC, s uhlom rozovretia deväťdesiat stupňov, pričom turbodúchadlá sú umiestnené medzi valcami, teda podobne, ako to majú niektoré pohonné jednotky Mercedesu alebo BMW.

Doma proti elektromobilu

Ďalšie dáta nepoznáme, ale pár zdrojov oboznámených s touto technikou prezradilo, že motor by mal byť schopný točiť 8000 otáčok za minútu a hovorí sa o výkone okolo 600 koní a krútiacom momente okolo 850 newtonmetrov.

Celkový systémový výkon bude vďaka elektromotorom samozrejme o dosť vyšší. Na presné čísla si budeme musieť pár mesiacov počkať, ale domáce média naznačujú, že Great Wall by chcel hybridnou novinkou konkurovať elektrickému modelu BYD Yangwang U9, ktorý je poháňaný štyrmi elektromotormi naladenými na 1267 koní a 1680 newtonmetrov.

Presný termín premiéry Great Wall zatiaľ neprezradil, ale hovorí sa o jesennom autosalóne v Kantone, ktorý sa koná v termíne od 21. do 24. novembra.

zdroj: GWM