Hybridný superšport Czinger C21 je dielom chlapíka, ktorý sa volá Kevin Czinger. A aj keď ho väčšina z vás poznať nebude, je to človek, ktorý má v „automotive“ (a nielen tam) už niečo za sebou. Kariéru odštartoval v námornej pechote. Má právnický titul z prestížnej univerzity Yale, je v sieni slávi univerzitného amerického futbalu, pracoval ako federálny prokurátor, bol výkonným riaditeľom v Goldman Sachs a svoje stopy zanechal tiež v investičných firmách Benchmark Capital a Fortress Investment Group. 

Aby toho nebolo málo, v predminulej dekáde sa stal spoluzakladateľom a predsedom predstavenstva firmy Coda, ktorá ako jedna z prvých začala s výrobou elektromobilov a batérií. Potom objavil 3D tlač, rozbehol firmu Divergent Technologies a v roku 2017 predstavil automobil nazvaný Divergent Blade, ktorý mal veľkú časť súčiastok vyrobených na 3D tlačiarni. Nestačilo mu však auto s vlastným dizajnom a vyladeným motorom z Mitsubishi EVO. Chcel kompletne vlastný stroj. A tak sa zrodila myšlienka na model Czinger 21.

Czinger C21

Že Kevin Czinger vie, čo robí, dokazuje pohľad pod vonkajšie panely jeho auta. Môžete byť pokojne technický antitalent, ale tie organicky pôsobiace kovové komponenty vyrobené technológiou 3D pôsobia jednoducho fascinujúco. Majiteľ firmy tvrdí, že každá jedna súčiastka C21 bola navrhnutá a vyrobená s ohľadom na čo najnižšiu hmotnosť a pri pohľade to tabuliek sa tomu dá celkom veriť.

Czinger C21

1250 koní na 1250 kg

Tento automobil má pred zadnou nápravou preplňovaný osemvalec s objemom 2,88 litra, ktorý je schopný točiť 11 000 ot./min. a produkuje 950 koní len o 500 otáčok skôr. Najvyšší krútiaci moment, 745 Nm. Pridajte k tomu dva elektromotory (s kombinovaným výkonom 300 koní) poháňajúce predné kolesá, malé batérie s kapacitou 2,8 kWh a... celkom by nás zaujímalo, akú hmotnosť by ste tipovali. Nehľadajte to. C21 má bez náplní len 1250 kg. Pri celkovom výkone 1250 koní. A to Czinger plánuje verziu, ktorá bude mať 1350 koní.

Czinger C21

Silu pohonnej jednotky násobí sedemstupňová automatizovaná prevodovka a dynamika Czingera pôsobí ako z iného sveta. Z nuly na sto za 1,9 sekundy. 0 na 400 km/h, 21,3 sekundy. Maximálka, 450 km/h. Šprint na štvrť míle, za 8,1 sekundy. Ak vami opäť máva dešpekt, áno, sú to čísla a súhlasíme s tým, že papier znesie veľa. C21 však ukazuje svoju silu už aj v praxi.

Pred pár týždňami si do tohto auta sadol profesionálny pilot Joel Miller a vyrazil s ním na okruh Laguna Seca, kde aktuálne držal rekord McLaren Senna s pomerne známym Randym Pobstom za volantom. Čas, ktorý chcel Czinger C21 prekonať, bola 1 minúta 27,62 sekundy. 

A vyšlo to hneď na prvý pokus. Miller mal opakovane lepšie časy, pričom v najrýchlejšom kole zvládol okruh za 1:25,44 min. Na trati dlhej „len“ 3,6 kilometra o 2,18 sekundy lepší čas než jedno z najrýchlejších áut na svete. Pritom na sériových a pre bežné používanie na verejných cestách legálnych pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R. A vraj americké autá nevedia zatáčať...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 26 obrázkov

zdroj: Czinger