Kým európsky Fiat stále akosi nedokáže nájsť svoju tvár a v dnešných turbulentných dobách je len tieňom slávnej značky, pred ktorou mala rešpekt väčšina automobiliek starého kontinentu, juhoamerická pobočka sa naopak zdá byť v slušnej kondícii. Fiat si v Brazílii dlhodobo drží pozíciu jednotky a patrí mu až 22 percent miestneho trhu.

Niet divu. Predáva sympatické štvordverové pickupy Strada a Toro, k tomu mestské SUV Mobi, kompaktný hatchback Argo a nie je to tak dávno, čo predstavil zaujímavý malý crossover Pulse i jeho športovo ladenú verziu Abarth. A ako keby toho bolo málo, čoskoro sa tamojší zákazníci dočkajú nemenej pozoruhodného SUV, ktorému môžeme pracovne hovoriť buď Pulse Coupé alebo Fastback.

Práve druhé meno sa objavilo na predchodcovi chystaného sériového auta, ktorý Fiat predstavil začiatkom novembra 2018 v rámci medzinárodnej výstavy Sao Paulo International Motor Show. O technických detailoch konceptu Fastback tamojšie zastúpenie pred štyrmi rokmi veľa neprezradilo, vyzeral však dosť dobre na to, aby bol schopný úspešne kradnúť zákazníkov Renaultu Arkane a na trh mal doraziť už v roku 2020.

Odklad premiéry o dva roky Fiat nekomentuje, tipujeme však, že by to mohlo súvisieť jednak a pandémiou koronavírusu a svoj podpis pod tým má zrejme i globálny nedostatok polovodičov, ktorý stále nie je úplne zažehnaný.

V tejto chvíli je auto v zásade hotové, čakáme len na jeho oficiálnu prezentáciu, otázkou ale je, či si môžeme robiť aspoň malú nádej na to, že ho Fiat začne vyrábať aj pre Európu. Popravde, veľkú šancu tomu nedávame. Aby to dávalo kvôli pokutám za emisie zmysel, musel by Fastback dostať elektrifikovaný pohon, lenže brazílska modulárna platforma spoločná s Fiatom Pulse na to podľa dostupných informácií nie je pripravená.

Inak povedané, na 99,9 percenta utrieme nos a to je celkom škoda. Podľa predbežných informácií by novinka mala dostať preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 130 koní a štvorvalcovú jedna-sedmičku naladenú na 175 koní, a to by v kombinácii s atraktívnym dizajnom mohlo zabrať aj na Európu. Škoda...

zdroj: Fiat