Kto si dnes spomenie na Tempru alebo Cromu? Mnohí na tieto modely nedajú dopustiť, ale ruku na srdce. Veľký úspech mimo domáceho talianskeho trhu nikdy nemali. Fiat preto prestal experimentovať a po množstve kreácii odvodených z malej 500 tak predáva prakticky len Pandu a už spomínané Tipo.

Problém je v tom, že obe autá sú zastaralé. Verte tomu alebo nie, ale Panda tretej generácie sa v prakticky nezmenenej podobe predáva už skoro jedenásť rokov a Tipo je na trhu od roku 2015. Oba Fiaty nutne potrebujú vymeniť.

Kedy dorazí nástupca Pandy, presne netušíme, ale Tipo by mal nahradiť nový model najneskôr v roku 2025. A ako spomenul šéf značky Olivier François, karoséria bude prekračovať tradičné segmenty. Bude to tak trocha SUV, ale vraj má byť jedinečné. Z toho kolegom v britskom Auto Expresse vychádza mestský crossover.

Modulárna platforma na elektriku aj benzín

Aké budú technické základy chystaného Tipa, šéf Fiatu komentovať nechcel. Auto má byť na trhu v roku 2025, teda v čase, keď bude končiť platforma CMP/e-CMP, ktorú dnes využívajú ďalšie koncernové modely od Peugeotu 208 po Citroën C4. Lenže Stellantis má prakticky hotovú i novú modulárnu platformu STLA Small.

V každom prípade Fiat potrebuje globálne auto, ktoré bude predávať nielen v Európe, ale aj v Latinskej Amerike či na Blízkom Východe. Niekde čisto elektrické, inde naopak len so spaľovacími motormi. Z tohto vychádza, že skôr využije osvedčené šasi CMP a bude musieť dúfať, že uspeje. Len pripomíname, že predaje dnešného Tipa vyvrcholili v roku 2016, keď sa automobilke podarilo pustiť do sveta 125 tisíc áut. Tieto čísla ale dnes klesli sotva na štvrtinu.

Zdroj: autoexpress.co.uk