Prvýkrát plnohodnotné N na SUV

Hyundai v modeli Kona N prvýkrát spája divíziu N s karosériou typu SUV. Nová Kona N sa má jazdným prejavom priblížiť hot hatchom, avšak so všestrannosťou SUV. Najmladší člen značky N prichádza so známym 4-valcovým motorom 2.0 T-GDI s výkonom 205 kW (280 k). S dĺžkou 4 215 mm, šírkou 1 800 mm a výškou 1 565 mm je nový model KONA N o 10 mm dlhší ako tradičný Hyundai KONA a rovnako dlhý ako nová KONA v športovej verzii N Line. Jazdí na podvozku s rázvorom dlhým 2 600 mm, ktorý zostal, v porovnaní so základným modelom, nezmenený. Batožinový priestor s objemom 361 litrov poskytuje priestor na mnoho rôznych aktivít.

Športový vzhľad, redukciu hmotnosti a vysoký výkon podporujú aj ľahké 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin. Dizajn exteriéru dopĺňajú červené prvky vyhradené pre verzie N. Pohľadu zozadu dominuje veľký strešný spojler s dvojitým krídlom, ktorý vytvára podstatnú rovnováhu, aby sa vozidlo udržalo na ceste. Zákazníci si rovnako všimnú aj ikonické trojuholníkové tretie brzdové svetlo.

 

Pri príležitosti predstavenia nového modelu Kona N vyvinula automobilka Hyundai novú farbu exteriéru: modrú Sonic Blue. V interiéri nájdeme aj páku ručnej brzdy, ktorá dostala poťah z protišmykovej perforovanej kože. Taktiež pribudol športový volant s tlačidlami pre rýchle nastavenie vozidla, športové sedadlá a kovové pedále. Vôbec po prvýkrát uvidíme Performance Head Up displej, ktorý bude pred vodiča premietať dôležité informácie pre jazdu na okruhu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Bude to stačiť?

Hyundai Kona N poháňa prepĺňaný 2,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) a maximálnym krútiacim momentom 392 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 5,5 sekundy. Súčasťou výbavy nového modelu Hyundai Kona N je 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT. Manuál v ponuke nenájdete. Kona N má žiaľ pohon iba predných kolies, ale nechce zanevrieť ani na jazdu mimo asfaltu. Pomôcť jej majú režimy pre sneh, hlboký sneh, blato a piesok. Zázraky v teréne však zrejme nečakajte. Už lepšou správou je prítomnosť elektronického samosvorného diferenciálu a plne vypínateľnej stabilizačnej kontroly. Vodič si bude môcť vyberať aj z rôznych režimov tuhosti podvozka. Sklamaním tak na papieri ostáva vynechanie manuálnej prevodovky a hlavne pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý by si toto hot SUV určite zaslúžilo. Hyundai Kona N každopádne má potenciál pokračovať v nastolenom trende N modelov, ale pravdu ukáže až prvé osobné stretnutie. Očakávania sú totiž veľmi vysoké.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov