Ak to nie je úplne jasné, len pripomíname, že sa Škoda v skutočnosti na rely s prepracovaným crossoverom Kamyq samozrejme nechystá. Pointa je totiž v tom, že ide o ďalší sympatický študentský projekt mladoboleslavského učilišťa Škoda Academy, ktoré dokazuje, že stále existujú zaujímavé a pre žiakov veľmi atraktívne cesty, ako z nich vychovať pre automobilku potrebné kádre.

Vlani tento ich projekt pribrzdila pandémia koronavírusu, preto sa im ho podarilo dokončiť až teraz a podľa oficiálnej tlačovej správy mu 25 žiakov venovalo celkovo 2000 hodín práce a samotná stavba vozidla nazvaného Afriq trvala štyri mesiace.

Ak vás zaujíma kontext a chcete vedieť, prečo práve Afriq, odpoveď je vcelku jednoduchá. Škoda dostala v rámci Volkswagenu na starosť nielen Indiu, ale tiež všetky koncernové aktivity v severoafrickom regióne, do ktorého spadajú trhy v Egypte, Maroku, Alžírsku či Tunise. No a Afriq sa na to snaží svojim menom upozorniť.

Kríženec s Octaviou

Pochopiteľne nomen omen a pár čierno-zelených nálepiek by bolo na ôsmy študentský projekt trochu málo, ale 4362 mm dlhý, 1870 mm široký a 1570 mm vysoký automobil s rázvorom 2649 mm skutočne nie je len Kamiq so zavarenými zadnými dverami a svetlou výškou zvýšenou na 190 milimetrov.

V skutočnosti sa pod jeho karosériou ukrýva technika, ktorú by majitelia sériových modelov s veľkou pravdepodobnosťou asi aj uvítali, škodovka im ju ale ponúknuť nemôže. Máme tým na mysli motory, ktoré končia štvorvalcom 1.5 TSI s výkonom 150 koní a pohonom predných kolies, žiaci však v spolupráci s oddelením Škoda Motorsport vytvorili z Kamiqu plnohodnotné SUV.

Vypožičali si totiž benzínový dvojliter s turbom z Octavie a rovno k tomu prihodili aj jej systém pohonu 4x4. Predné i zadné kolesá tak roztáča 190 koní a 320 newtonmetrov násobených v sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Na WRC by to bolo trochu málo, do prípadného terénu by to ale bežnému zákazníkovi asi úplne stačilo.

Dynamické parametre auta Škoda nezverejnila, Afriq má však pohotovostnú hmotnosť len 1350 kg. To je skoro 141 koní na tonu a v spojení so štvorkolkou už dosť slušný potenciál na to, aby koncept zvládol stovku za nejakých sedem sekúnd a podľa prevodov hravo dosiahol nejakých 240 kilometrov za hodinu.

V snahe vyrobiť niečo atraktívnejšie ako len „civilný“ dvojdverový Kamiq 4x4 študenti nafasovali hromadu komponentov od športového oddelenia, konkrétne súčiastky používané pri kusovej produkcii špeciálu Fabia Rallye2 Evo. Aj preto tu nájdete anatomické sedadlá so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, semišom čalúnený trojramenný volant, ale nechýba ani poctivý oceľový bezpečnostný rám chrániaci posádku pred neúprosnou fyzikou.

A ten v úvode spomínaný generátor vody? To samozrejme nie je vtip, ale celkom logické spojenie zaujímavej technológie s lokalitami, kde je táto životodarná kvapalina vzácnosťou. Afriq ma preto skutočne na palube zariadenie od izraelskej spoločnosti Watergen, ktoré dokáže zo vzduchu denne vyextrahovať 20 litrov pitnej vody, ak sa teplota okolitého prostredia pohybuje nad 15 stupňov Celzia a máte k dispozícii aspoň 20-percentnú vlhkosť. Následne vám toto zariadenie vodu prefiltruje a vyčistí s pomocou UV žiarenia, mineralizuje a podáva s teplotou 5 stupňov Celzia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Škoda Auto