Najmenší a najlacnejší Lexus bol na trh uvedený v druhej polovici minulého roka a japonský koncern si dal celkom záležať, aby ho zákazníci vnímali ako luxusnú vstupnú bránu ku značke a nie ako drahší ekvivalent technicky spriazneného Yarisu Cross.

Nakoniec aj preto dostal v porovnaní s Toyotou silnejší hybridný pohon, k tomu je ale nutné dodať, že Yaris Cross sa po nedávnej modernizácii na LBX výkonovo dotiahol. Ako tieto dve autá odlíšiť?

Jednou z možností je pridať ďalšie kilowatty, respektíve kone a v rámci prebiehajúcej modernizácie Toyoty GR Yaris nebolo také ťažké prísť na to, odkiaľ by mohli pochádzať.

Aby sme to ale zbytočne nerozmazávali... koncept Morizo RR (pomenovaný po pretekárskej prezývke Akia Toyody) dostal známy preplňovaný trojvalec G16E-GTS z ostrého Yarisu. V tomto prípade prepracovanú japonskú verziu naladenú na 305 koní pri 6500 otáčkach za minútu a 400 newtonmetrov dostupných od 3250 do 4600 ot./min.

V novinkou v GR Yarise je tiež osemstupňová automatická prevodovka Direct Shift, a práve tá sa spolu s pôvodným elektronicky riadeným pohonom oboch náprav objavila aj v LBX.

Morizo RR je postavené na 19-palcových diskoch a pneumatikách s rozmerom 235/45 R19, má upravené a znížené odpruženie na prednej (MacPherson) i zadnej (multilink) náprave, nové nárazníky a množstvo ďalších nenápadných úprav korunovaných dvojfarebným sivo-čiernym lakovaním a decentnými žltými doplnkami.

Lexus doslova píše, že s vývojom auta pomáhal Toyoda, ktorý má po odchode z pozície prezidenta koncernu na stoličku predsedu predstavenstva o niečo viac času. Navyše dodáva, že ide o jeho „milované auto“, ktoré „si užíva počas víkendov ako obľúbený pár dobre obnosených tenisiek“.

Musíme pripustiť, že sa možno mýlime, ale podobné slová len dokazujú, ako Toyodovi na malom crossoveri záleží a je preto len otázkou času, kedy sa o 10 mm znížené a 20 mm širšie LBX objaví v predaji.

zdroj: Lexus