Nápad s inštaláciou motora z monopostu F1 do cestného vozidla nie je nový, ale spustiť sériovú výrobu takého auta? K tejto myšlienke sa asi najviac priblížilo Ferrari F50 z rokov 1995 až 1997. Jeho dvanásťvalec Tipo F130B s objemom 4,7 litra bol skutočne odvodený z pohonnej jednotky 3.5 V12, ktorá poháňala formulu 1 (typ 641) v roku 1990.

O niečo podobné momentálne usiluje Mercedes, kvôli súčasným emisným normám je to však extrémne náročná úloha a beh na dlhú trať. Aj preto vývoj AMG One sprevádza mnoho útrap a požadovaná čistota výfukových plynov donútila Nemcov odložiť produkciu v roku 2019. 

„Museli sme byť opití...“

Mercedes si toho na tanier naložil poriadne veľa a vtipkuje o tom aj samotný šéf značky Ola Källenius. Ten si totiž zaspomínal na časy, kedy daný nápad prvýkrát pristál na jeho stole. „AMG tím a oddelenie zodpovedné za hnacie ústrojenstvo F1 k nám prišli zhruba pred štyrmi rokmi a povedali 'máme skvelý nápad, dajme motor z F1 do cestného vozidla'. Budem sa musieť vrátiť a skontrolovať zápisnicu zo stretnutia, ale som si istý, že sme boli opití, keď sme povedali áno.

Automobilka v každom prípade nestráca svoje odhodlanie dotiahnuť projekt až do konca a už o pár týždňov by dokonca mali odhaliť nejaké novinky. Čo nám však Mercedes ukáže, nie je v tejto chvíli jasné. Automobilka už vlani potvrdila, že sériová výroba by konečne mala odštartovať v roku 2022, takže hádame, že by firma mohla začať s postupným odhaľovaním finálnych technických parametrov. Zároveň sa môžeme tešiť aj na „veľmi úprimný dokument" o vývoji AMG One, čo zase potvrdila šéfka marketingu Bettina Fetzer. 

Zdroj: Autocar