Drobné zmeny nastali aj v ponuke motorov. Novinkou je motor 1,0 TFSI, ktorý nahradil agregát 1,2 TFSI. Má tri valce a výkon 85 kW (115 koní) a 200 Nm. Verzia S3 posilnila o 10 koní a 20 Nm na 310 koní a 400 Nm.

Niekoľko jazdných asistentov

Aj do kompaktného vozidla si môžete objednať bohatú príplatkovú výbavu. K asistentovi udržania jazdných pruhov sa pridáva aj adaptívny tempomat (ACC) s funkciou traffic jam assist. Auto zvládne šoférovanie v kolóne úplne samé, aj so zastavením a následným rozbehnutím (v spojení s automatickou prevodovkou). Asistent v dopravných zápchach funguje do rýchlosti 65 km/h. Novinkou v type A3 je aj Emergency Assist, systém aktivuje automaticky núdzové brzdy pred prekážkou. Pri cúvaní so slabým rozhľadom zase pomôže funkcia, ktorá varuje pred prichádzajúcimi autami. Na poli bezpečnosti potešia aj príplatkové maticové LED svetlomety. V štandardnej výbave sú xenónové svetlá.

Audi A3 Facelift

Audi A3 dostalo takmer neviditeľný facelift

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V kabíne poteší mimoriadne vydarený Audi virtual cockpit. Systém premieta najdôležitejšie údaje z jazdy na 12,3“ obrazovku, ktorá nahradila klasické budíky. Testovali sme ho už pri typoch Audi TT a Audi Q7. S displejom blízko súvisí aj systém MMI, ktorý sa dočkal tiež omladenia. Systém ovládate primárne otočným ovládačom, dostupný je aj touchpad MMI Touch, vďaka ktorému môžete zadávať inštrukcie aj pohybom prstov po jeho ploche. Novinkou je hlasové ovládanie, ktoré by malo byť dostupné aj v češtine.

Audi A3 Facelift

Za príplatok môžete mať aj Audi Virtual Cockpit.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Z pohľadu dizajnu sa toho nezmenilo veľa. Audi tvrdí, že najväčšia zmena prebehla na prednej maske, ktorá má po novom ostrejšie tvary. Svetlá sú tiež užšie a auto má o niečo agresívnejší vzhľad. Nové svetlá sú aj vzadu. Drobnými zmenami prešiel aj difúzor. Všetko sú to len kozmetické úpravy. V ponuke je aj 12 nových farieb.


Drobné zmeny nastali aj v ponuke motorov. Novinkou je motor 1,0 TFSI, ktorý nahradil agregát 1,2 TFSI. Má tri valce a výkon 85 kW (115 koní) a 200 Nm. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, úplne nový je aj motor 2,0 TFSI. Dosahuje výkon 140 kW (190 koní) a 320 Nm. Dvojliter spolupracuje s novou 7-st. prevodovkou DSG s mokrými spojkami. Pre tých, ktorí radi šetria, bude v ponuke nový motor 1,6 TDI s výkonom 81 kW (110 koní). Audi S3 prešlo tiež drobnou zmenou. Výkon motor stúpol o 10 koní na 310 koní a 400 Nm.

Modernizované Audi A3 príde do predaja v máji 2016. Prvé kusy dostanú zákazníci v priebehu leta. V Nemecku začína cena na 23 300 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov