Vzťahy medzi Ruskom a Čínou v čase po vypuknutí vojny na Ukrajine zase tak veľmi neochladli, čoho dôkazom je aj najnovší projekt oživenia značky Moskvič. Na jej rozbehu sa podieľajú známe a „osvedčené“ firmy: ruský výrobca nákladných automobilov Kamaz spojil sily s čínskym štátnym koncernom JAC Motors.

Projekt najnovšie hlási nábor partnerov na predaj svojich áut, píše ruská štátna agentúra Ria Novosti. „Pokračujeme v prípravách na spustenie (predaja, pozn. red.), začali sme budovať sieť dílerov. Prijímame žiadosti na získanie oficiálneho partnerského statusu predaja a servisu,“ uviedol Moskvič.

Vzkriesená automobilka hľadá aktuálne predajcov v 23 rôznych lokalitách naprieč Ruskom, firmy sa môžu o spoluprácu s automobilkou uchádzať do 21. októbra, kedy uplynie oficiálny termín na podanie takejto žiadosti.

O nových modeloch Moskviča toho zatiaľ veľa nevieme - unikli však katalógové obrázky, pričom firma by mala vyrábať 4 crossovery a 1 sedan. Všetky sa veľmi nápadne podobajú na autá vyrábané čínskou spoločnosťou JAC Motors.

Moskvič chce predávať štyri modely typu crossover a jeden sedan. Zdroj: Moskvichmag.ru  

Jeden z pripravovaných Moskvičov sa nápadne podobá na model JS4 od čínskej automobilky JAC Motors - malo by ísť o prakticky rovnaké autá, iba predávané pod inou značkou.

V budúcom roku by mal Moskvič podľa plánov vyrobiť minimálne 50 tisíc áut a o rok neskôr by sa malo toto číslo zdvojnásobiť na 100 tisíc áut. Pätinu produkcie by mali tvoriť elektromobily. Pôvodné ambície hovorili kapacite 300 tisíc áut ročne, to sa však ukazuje ako nereálne.

Každým mesiacom sa potvrdzuje, že predaje nových áut sa v Rusku extrémne prepadávajú, pričom práve projekt Moskvič sa bude snažiť ich aspoň sčasti „resuscitovať“.

V septembri klesli registrácie nových áut na zhruba 47 tisíc, zatiaľ čo vlani to bolo ešte 120 tisíc kusov. Ide o medziročný prepad 59,6 %. Hoci je to samozrejme nelichotivý výsledok, stále ide o najlepšie číslo od vpádu ruských vojsk na Ukrajinu vo februári 2022, upozorňuje agentúra Reuters.