Má 4,55 metra, za príplatok sedemmiestny interiér a potenciál stať sa jedným z najpredávanejších áut na trhu. Reč je samozrejme o Dacii Jogger predstavenej pred pár mesiacmi v rámci mníchovského autosalónu a len pre poriadok pripomíname, že rumunská novinka bude spočiatku poháňaná jedným z dvoch dostupných motorov. 

Prvým je čisto zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra (TCe 110), výkonom 110 koní a šesťstupňovým manuálom. Druhý agregát nesie označenie Eco-G, má v zásade rovnakú konštrukciu a okrem benzínu môže jazdiť aj na LPG. Má výkon znížený na 100 koní a jeho doménou by mali byť predovšetkým diaľkové cesty bez nutnosti tankovať. Dacia hovorí o dojazde viac ako 1000 kilometrov, má však 50-litrovú nádrž na benzín a 40-litrovú na plyn. Naftu nečakajte, namiesto nej dorazí hybrid 1.6 s dvojicou elektromotorov a batériou s kapacitou 1,2 kWh.

Veľkou otázkou boli doteraz tiež ceny a na Slovensku to stále platí, niečo nám však naznačuje nemecký (zatiaľ neoficiálny) cenník. Podľa neho bude stáť najlacnejšia Dacia Jogger vo verzii Essential s päťmiestnym interiérom 13 990 eur. Je rozumné predpokladať, že na západ od ČR bude výbava o niečo iná ako u nás, ale v Nemecku sú jej súčasťou diódové stretávacie svetlá, elektrické ovládanie predných okien, obmedzovač rýchlosti, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča či základný infotainment Dacia Media Control s digitálnym rádio.

Druhý stupeň Comfort sa má predávať za 15 690 eur a v tomto prípade už dostanete i manuálnu klimatizáciu, tempomat, zadného parkovacieho asistenta, vylepšený média systém s 8-palcovou dotykovou obrazovkou i strešný nosič s užitočným zaťažením 80 kilogramov.

Sedem miest za 800 eur

Jogger Extreme už bude mať automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup i štartovanie, 16-palcové hliníkové disky, chrómované doplnky alebo kontrastné prešívanie čalúnenia. Koľko bude stáť? Podľa našich informácií 16 690 eur. Vrcholný model Extreme+ potom pridá, elektrickú parkovaciu brzdu umiestnenú na zvýšenej konzole, predného parkovacieho asistenta, systém upozorňujúci na vozidlá v mŕtvych uhloch, ale tiež navigáciu, vyhrievané predné sedadlá či sieť v batožinovom priestore.

Ak budete mať záujem o sedemmiestny interiér, ten bude dostupný so všetkými výbavovými stupňami a pripravte sa, že si za dve ďalšie sedačky v treťom rade priplatíte 800 eur. Ešte raz pripomíname, že ide o nemecké ceny. Tie naše budú nepochybne o niečo odlišné, minimálne si však môžete urobiť predstavu, v akých reláciách sa pohybujeme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Carwow Nemecko