Myšlienka za technikou novej Hondy CR-V e:FCEV je relatívne jednoduchá. Oslovuje tých, ktorí by radi jazdili elektromobilom poháňaným palivovým článkom, ale zároveň ich odrádza veľmi obmedzená vodíková infraštruktúra.

Existuje však i druhý pohľad. Chcete síce klasický batériový elektromobil, ale máte problém s jeho obmedzeným dojazdom a nebaví vás dlhé nabíjanie, ktoré by mohol vyriešiť vodíkový pohon s rýchlym tankovaním.

Netušíme ako veľmi vás jedna či druhá alternatíva oslovuje, respektíve či je vám vôbec sympatická. Honda však má na obe odpoveď.

CR-V e:FCEV ponúkne s plnými vodíkovými nádržami dojazd 600 kilometrov, a ak si dostatočne dobijete trakčnú batériu, môžete k tomu pripočítať ďalších 60 kilometrov čisto energiou akumulátora. To netvrdí ani tak Honda, ako skôr metodika merania WLTP, ktorou japonská novinka už prešla.

V spolupráci s GM

Honda priznáva, že palivové články na palube vyvinula v spolupráci s americkým koncernom General Motors a vyrábať ich bude v spoločnom podniku Fuel Cell System Manufacturing v Michigane, v Spojených štátoch. Japonci k tomu dodávajú, že sa im v porovnaní s technikou z modelu Clarity Fuel Cell z roku 2019 podarilo znížiť náklady o dve tretiny vďaka menšiemu podielu platiny i počtu článkov, životnosť sa zdvojnásobila a vyššia má byť tiež schopnosť odolávať nízkym teplotám.

Čo nám zatiaľ chýba, sú podrobnejšie technické údaje o použitých elektromotoroch, respektíve ich výkon, krútiaci moment i dynamika, nepoznáme ani typ či kapacitu trakčnej batérie, prípadne nabíjací výkon a čakáme i na zverejnenie dát k použitému palivovému článku.

Honda pri premiére prezradila len to, že tankovanie vodíkových nádrží potrvá len tri minúty a posádka bude mať k dispozícií elektrickú zásuvku s príkonom 1,5 kW na napájanie elektrických spotrebičov.

Z prierezu je tiež zrejmé, že zásobníky zrejme obmedzia batožinový priestor, ale o koľko, to netušíme. Podobne nás zaujíma i cena a možný predaj v EÚ, v každom prípade nové CR-V e:FCEV prezentuje i európska oficiálna internetová stránka Hondy, takže o dostupnosti na starom kontinente príliš nepochybujeme.

zdroj: Honda