Občas zamestnancom Euro NCAP vážne nerozumieme. V prípade Dacie Jogger použili výsledky menšieho modelu Sandero a pridelili odvodenému automobilu jednu jedinú hviezdičku bez toho, aby ho vôbec videli. Že nejde o najrozumnejší nápad, si asi uvedomili, pretože Mazdu CX-80 otestovali kompletne napriek tom, že tiež vychádza z iného auta, v tomto prípade z CX-60.

Čakali by sme, že Euro NCAP nebude ďalej robiť podobné polovičné riešenia a kiksy, v prípade novej Škody Elroq ale opäť predviedli niečo podobné, aj keď tentokrát podľa mierne upraveného scenára. Zobrali totiž parametre namerané pri testovaní o niečo väčšieho Enyaqu a pridali k nim úplne nové výsledky Elroqu z bočného nárazu na stĺp.

Ochrana dospelých

Predpokladajme, že Elroq je skutočne z väčšej časti model Enyaq a je dôležité zdôrazniť, že aj pre starší model máme veľmi aktuálne výsledky. Enyaq sa totiž tiež zúčastnil najnovšieho kola testov a získal päťhviezdičkové ocenenie. Mladoboleslavské elektromobily v zásade nezaváhali, aj keď snímače na hrudníku figuríny za volantom zaznamenali zvýšené (medzné) hodnoty preťaženia.

Podobne to dopadlo pri meraní odhodenia figuríny vodiča na druhú stranu pri náraze zboku, v každom prípade sa však čísla stále držali v bezpečnej oblasti, a to znamená, že nehrozí žiadne vážne riziko poranenia. Inak si Elroq odnáša veľmi slušných 90 percent.

Ochrana detí

Celkovo 87 percent bodov naznačuje, že Elroq dokáže ochrániť váš najdrahší náklad ako v bavlnke a pohľad na detaily to len potvrdzuje. Za čelný i bočné nárazy má plný počet, strata ide na konto dvoch iných vecí.

Prvá sa (ako vždy) týka faktu, že ani to Škody nenamontujete všetky typy detských sedačiek, čo Euro NCAP z nejakého dôvodu penalizuje. Druhý nedostatok sa podľa konzorcia týka „nepriameho systému detekcie prítomnosti detí na palube“, pričom komisári tento typ nehodnotia.

Ochrana chodcov

Pohľad na „mapu“ jednotlivých segmentov auta s ohľadom na ich schopnosť ochrániť pri zrážke chodcov či cyklistov je tentokrát zaujímavejší ako inokedy.

Aj Elroq má extrémne pevné predné stĺpiky, ktoré zrážkam s najzraniteľnejšími účastníkmi príliš neprospievajú, ale za pozornosť stojí iný detail – čelné okno. Takmer celá jeho plocha je v zelenom poli, čo nie je príliš častý výsledok. Inak za rizikový priestor sú považované tiež predné svetlá a rohy kapoty nad nimi.

Asistenčné systémy

Škoda Elroq berie v tomto segmente 78 percent a aj keď nejde o excelentné číslo, žiadne väčšie slabiny nemá. Auto zľahka zaváhalo len v prípade cúvania a detekcie chodcov (dospelých i detí), výsledok je ale stále hraničný, čo nie je najhoršie.

Ak sa Euro NCAP niečo nepáčilo, bol to fakt, že Elroq je štandardne vybavený iba nepriamym systémom monitorovania stavu vodiča, takže deteguje jeho únavu, ale už nie rozptýlenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Euro NCAP