Dizajn je vám povedomý, že? Nová generácia si ponecháva pôvodné DNA, stále tak pri pohľade na novinku bez váhania vieme, z ktorého tábora pochádza. Maska chladiča je osemuholníková, podobne ako na predchodcovi. Oválne svetlá majú diódový podpis a novú grafiku Signature Modes.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

V interiéri nájdete známy centrálny displej, v tomto prípade využívajúci technológiu OLED a má priemer až 240 mm. Zobrazíte si na ňom informácie z digitálnych „budíkov“, navigáciu či rádio. Jazdné režimy Mini Experience prinesú novinku GO-KART, ktorá by mal priniesť ešte športovejší pocit „ostrejšou“ charakteristikou elektromotora.

Najprv dve výkonové verzie

Všetkých ale bude určite zaujímať pohon a dojazd. K dispozícii budú zatiaľ dve verzie, Cooper E a Cooper SE. Základ ponúkne 135 kW (184 koní) a 290 Nm, silnejší SE 160 kW (218 koní) a 330 Nm. Slabší model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, výkonnejšie auto zvládne túto disciplínu za 6,7 sekundy. Rozdiel je tiež v použitých akumulátoroch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Verzia Cooper E disponuje kapacitou 40,7 kWh, SE ponúkne 54,2 kWh. Podľa metodiky WLTP by ste s Cooperom E mali zvládnuť 305 km, Cooper SE má uvádzaný dojazd 402 kilometrov. To do mesta celkom stačí. Dôležité je ešte nabíjanie. Obe verzie majú palubnú 11-kW AC nabíjačku. Rýchlejšie ale budete nabíjať cez DC, aj tu je však rozdiel vo verziách. Základný Cooper E ponúkne 75 kW, SE 95 kW. Pri mestských jazdách je i tak výhodnejšie auto nabíjať na domácom wallboxe a rýchlonabíjanie bude skôr okrajovou témou. Slovenské ceny zatiaľ nie sú dostupné, cenníky Mini zverejní neskôr.

Zdroj: Mini