Citroën hovorí o úplne novej etape svojho kompaktu C4 a čiastočne má určite pravdu. Ak však odfiltrujeme typické marketingové frázy, ktorých je v oficiálnych továrenských materiáloch už tradične omnoho viac, než vecných technických informácií, vyjde nám, že sa pozeráme na hatchback s klasickou jednoduchou konštrukciou a zvýšeným podvozkom. Berte to samozrejme s rezervou, v detailoch má konštrukcia naozaj aj niekoľko noviniek, o ich podrobnostiach však už fabrika nijak podrobne nepíše. Naopak, o farbách, novom štýle, dizajne a elektronickej výbave je tu niekoľko „prázdnych“ strán. Lenže v tomto "neinformovaní" nie je Citroën sám, ide o trend povrchnej a neuveriteľne rýchlej doby.

Crossover so siluetou kupé - kombinácia, z ktorej dnes zákazníci idú do kolien. Citroën sa preto prispôsobil a klasický hatchback vymazal z ponuky. Vonkajšie rozmery novinky sú 4360 x 1834 x 1525 mm. Rázvor má hodnotu 2670 mm

Novinka príde s tromi druhmi pohonu (benzínový, naftový, elektrický) s možnosťou voľby zo 7 odtieňov karosérie, čo vraj umožní vytvoriť celkovo 31 rôznych verzií auta. Samozrejmosťou sú farebné doplnky karosérie a vizuálne odlíšenie elektrickej verzie ë-C4. Dizajnu majú pomôcť aj veľké kolesá s priemerom až 690 mm. Základom budú oceľové disky s priemerom 16 palcov (+ puklice), zatiaľ čo vrchol ponuky zastúpia zliatinové 18-palcové disky (verzia ë-C4 dostane disky s iným dizajnom, než konvenčné verzie).

Citroën C4 2021

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

S dôrazom na komfort

Na čo fabrika nezabudla upozorniť, je fakt, že novinka je skonštruovaná s väčším dôrazom na komfort. A uznávam, že je to dobrý ťah. Najmä v dnešnej „prešportovanej“ dobe plnej dynamických paketov a znížených podvozkov pôsobí filozofia modelu C4 2021 ako balzam na dušu. Čo z kvetnatých fráz nakoniec prenesie aj na cestu, uvidíme, každopádne si bude pomáhať novou generáciou progresívnych tlmičov s hydraulickými dorazmi a sedadlami so špeciálnou penovou výplňou.

Na tému komfort bude „hrať“ aj interiér auta. Máme sa pripraviť na veľké množstvo premyslených odkladacích priestorov, veľkorysú ponuku miesta na všetkých sedadlách a nevšednú svetelnú atmosféru zabezpečenú aj veľkou presklenou plochou a panormatickou strechou. Týmito zbraňami sú francúzske autá povestné už dlhší čas. Pohodlie vodiča má vychádzať aj z 20 technológií určených na sledovanie jazdy (vrátane poloautonómneho systému riadenia druhej úrovne). Kabína ponúkne 6 kombinácií „teplých“ odtieňov farieb čalúnenia. K dispozícii bude látka aj kožené čalúnenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Komfort aj pre ë-C4

Automobilka sľubuje, že všetky výhody klasických verzií C4 2021 budú zdieľať aj majitelia elektrickej verzie ë-C4. A týka sa to aj nevšedného komfortu, ktorý má byť v segmente elektrických kompaktných áut jednoznačne najlepší. Charakterizovať by ho mali komfort, ticho, plynulosť a radosť z používania. Fabrika je na svoju na elektrickú verziu ë-C4 mimoriadne hrdá a je si vedomá, že práve vďaka ponuke troch druhov pohonu (benzín, nafta, elektrika) novinkou osloví veľmi široké spektrum zákazníkov. 

Svetlá výška auta je 156 mm, kufor má objem od 380 do 1250 l (po sklopení zadného deleného operadla).

Citroën ë-C4 2021

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Benzínovú ponuku obsiahne 5 motorov PureTech s výkonmi od 74 kW (100 k) do 114 kW (155 k). Počet valcov či objem valcov dnes už automobilka neuvádza. Stačiť nám musia číselné označenia, kombinovať ich bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 8-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Naftu budú spaľovať motory BlueHDi 110 a BlueHDi 130 kombinované so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Úplnou novinkou je elektrická verzia ë-C4 s výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom 260 Nm, max. rýchlosťou 150 km/h a akceleráciou z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Trakčné akumulátory li-ion s napätím 400 V majú kapacitu 50 kWh. Najrýchlejšie ë-C4 nabijete na rýchlonabíjačke s výkonom 100 kW. Tu dosiahne rýchlosť nabíjania 10 km/min. a na na 80 % kapacity sa auto dostane za 30 min. Z domáceho wallboxu (32 A) to pri jednosmernom nabíjaní zvládne za 7,5 h. S príplatkovou 11 kW nabíjačkou to doma „dáte“ za 5 hodín. Zo štandardnej domácej zásuvky to potrvá viac ako 24 hodín.