Alpine má za úlohu prevziať štafetu po športovej divízii Renaultsport a toto je prvá reálna ukážka, kam chcú Francúzi slávnu značku po elektrickej transformácii posunúť. Už v priebehu budúceho roka dorazí na trh nový Renault 5 a práve na jeho základoch vzniká i silnejšia verzia Alpine A290.

Obe autá využijú modulárnu koncernovú platformu CMF-B EV s pohonom predných kolies a moderným viacprvkovým zadnými zavesením, na ktoré dnes v triede malých áut prakticky nenarazíte.

Alpine aj vďaka tomu sľubuje výnimočné jazdné vlastnosti, ktoré má podporiť tiež lepšie, respektíve rovnomernejšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami a nízke ťažisko, pričom oboje ide na vrub batérii integrovanej do podlahy.

Nová Alpine na rozdiel od ekvivalentného Renaultu dostane rozšírenú karosériu, aby bolo možné do jeho podbehov namontovať až 19-palcové disky, koncept je však ešte ďalej. Pod jeho blatníkmi našli konštruktéri miesto na dvadsiatky.

Koncept sa pyšní zákazkovými pneumatikami značky Michelin, ale tiež modro sfarbenými panelmi z takzvaného „kovaného“ karobónu. Sú z neho vyrobené prahové nástavce, lemy blatníkov i predný spojler, kvôli cene sa však na sériovom automobile najskôr neobjaví. Tieto dielce by mohli byť na finálnom vozidle z nelakovaného plastu.

Samotná karoséria pritom z väčšej časti zodpovedá chystanému produkčnému hatchbacku. Očakávajte konvenčné spätné zrkadlá, trochu iné detaily, ale až 85 percent exteriéru návrhári preniesli do výroby, tvrdí šéf štylistického oddelenia Raphael Linari.

Interiér konceptu je naopak výnimkou. Zo sériového auta sa v ňom odráža len jedno percento, pričom Alpine zrejme naráža na modré tlačilo OV (Overtake) na volante inšpirovanom monopostami F1. Jeho aktiváciou elektronika na 10 sekúnd vydoluje z batérie i elektromotora vyšší výkon, pričom medzi týmito extra dávkami budú mať systémy čas na dochladenie.

Zvyšok kabíny, ktorá sa rozložením karbónových sedadiel vzhliadla v McLarene F1, je potom čistá imaginácia. Vodič sedí uprostred, dvoch spolujazdcov má po stranách a ovládacie či zobrazovacie prvky boli zredukované na absolútne minimum.

Sériové auto naopak dostane konvenčne navrhnutý interiér, aj keď asi nemôžeme vylúčiť, že produkčné auto dostane tiež podobne výrazné ambientné diódové osvetlenie. Alpine sľubuje, že dizajn palubnej dosky bude orientovaný na vodiča a dodáva, že pozícia za volantom bude výrazne nižšia ako v ktoromkoľvek inom elektromobile.

Aby ste si urobili ešte trochu lepšiu predstavu o koncepte i o finálnom produkte, dodávame, že A290_β má dĺžku 4,05 metra, šírku 1,85 metra a výšku 1,48 metra. Auto navyše kompletne prevzalo brzdový systém s Alpine A110, čo znamená, že na prednej náprave nájdete štvorpiestikové strmene.

Alpine A290 má konkurovať nedávno predstavenému Abarthu 500e, ale pôjde tiež proti chystanej Cupre UrbanRebel, ktorú tiež poznáme zatiaľ len ako koncept. Výroba francúzskej novinky bude prebiehať na domácej pôde, konkrétne v továrni Cléon Megafactory.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov

zdroj: Alpine