Predčasne odhalený koncept BMW Skytop sa dnes na výslní pozornosti príliš neohrial. Zatieniť sa ho pokúša novinka arci-rivala zo Stuttgartu v podobe Mercedesu-AMG PureSpeed.

Dvojmiestny roadster je zaujímavý nielen svojim dizajnom, ktorý prednými partiami odkazuje na hybridný Mercedes-AMG One a bezpečnostný rám „HALO“ namiesto predného okna je jasnou inšpiráciou sveta F1. Za pozornosť totiž stojí tiež fakt, že PureSpeed je prvým autom z pripravovanej série exkluzívnych špeciálov vyvíjaných pod spoločným názvom Mythos.

Dvojdverový stroj predstavený ako koncept bude v priebehu najbližších mesiacov pripravený pre sériovú produkciu, pričom prvé autá by sa mali k zákazníkom dostať v priebehu budúceho roka. V tom čase by mal Mercedes oznámiť aj ich cenu, otázkou ale je, či ešte bude z čoho vyberať. Automobilka má totiž v pláne vyrobiť len 250 vozidiel.

Ich technické parametre nepoznáme, vieme ale, že koncept je postavený na technických základoch Mercedesu-AMG SL, takže očakávame preplňovaný vidlicový osemvalec a výkon prekračujúci hranicu 600 koní, ktoré zo spaľovacieho motora ponúka SL 63 SE Performance. S ohľadom na charakter roadsteru nepredpokladáme, že by mohol tiež dostať prídavný elektromotor a dodatočnú trakčnú batériu, úplne vylúčiť to ale nemôžeme.

Pravdepodobné tiež je, že auto bude vychádzať z verzie SL 63 s výkonom 585 koní, v každom prípade by sa však majitelia mali pripraviť na 9-stupňovú automatickú prevodovku AMG Speedshift MCT a zrejme i pohon oboch náprav 4Matic, aj keď „odkaz na F1“ by teoreticky mohol znamenať tiež „pohon zadných kolies“. Nechajme sa prekvapiť...

Aby tých odkazov na motoristický šport nebolo málo, Mercedes upozorňuje na číslo 10, ktoré pripomína víťazstvo značky v Targa Florio pred 100 rokmi. Desiatku mal v tom čase dvojlitrový pretekársky model pilotovaný Christianom Wernerom, pričom Nemci na ňom prvýkrát použili výrazný červený lak. Ten používali hlavne talianske stroje a toto mimikry malo odradiť domácich divákov od zdržovania konkurenčného nemeckého auta na trati.

A keď už preberáme detaily, Mercedes vzdáva charakteristickými opierkami hláv, respektíve tvarom karosérie za nimi, hold pretekárskemu 300 SLR, v ktorom Stirling Moss a Denis Jenkinson zvíťazili v roku 1955 v Mille Miglia. Na verejných cestách (!) vtedy dosiahli rekordnú priemernú rýchlosť 157 kilometrov za hodinu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes