Základom novej generácie Peugeotu 5008 a e-5008 je modulárna, takzvaná „multi-energetická“ platforma STLA Medium a je sympatické, že viac ako pol tony tvoria zelené, teda recyklované materiály. Z toho tvorí 60 percent opakovane použitej ocele a hliníka a recyklované plasty boli použité pri výrobe nárazníkov, odkladacích schránok či kobercov.

V porovnaní s predchodcom predávaným od roku 2017 novinka narástla vo všetkých smeroch. Má dĺžku 4,79 m, šírku 1,89 m, výšku 1,69 m a rázvor náprav poskočil na rovných 2,9 metra.

Z uvedených čísiel by potom mala čerpať hlavne posádka, ktorá síce dostane v 7-miestnej konfigurácii batožinový priestor s objemom len 259 litrov, ale už sklopením dvoch sedadiel v treťom rade zväčšíte kufor na 748 litrov. A ak ich dáte dole aj v druhom rade (na výber sú dve verzie delené v pomere 60:40 alebo 40:20:40) ste na 1815 litroch.

V takom prípade Peugeot sľubuje „obrovskú rovnú podlahu s ložnou plochou dlhou až dva metre“. Mimochodom, 80-litrovú schránku nájdete pod tretím radom sedadiel, takže najskôr odporúčame dôkladnú prehliadku interiéru, ak ho budete chcieť využívať naplno.

Elektrická verzia 5008 bude dostupná v troch modifikáciách. Dve základné s pohonom jednej nápravy (Peugeot nehovorí či prednej alebo zadnej, ale tipujeme prednú) budú mať výkon 157 alebo 170 kilowattov, teda 214 a 231 koní a k tomu identický maximálny krútiaci moment 345 newtonmetrov.

Dvojmotorový variant s pohonom 4x4 ponúkne systémových 237 kW, inak povedané 322 koní, v prípade krútiaceho momentu Peugeot uvádza 345 + 170 newtonmetrov.

Elektromobily budú čerpať energiu z trakčnej batérie typu NMC vyrábanej v spolupráci s Mercedesom a francúzskou firmou Saft. Má kapacitu 98 kilowatthodín, pracuje so 400-voltovou architektúrou a automobilka ju bude kombinovať s integrovanou nabíjačkou s výkonom 11 alebo 22 kW. Pri použití jednosmerného prúdu auto zvládne maximálnych 160 kW, takže z 20 na 80 percent sa pri ideálnych podmienkach dostanete za 30 minút. A dojazd?

V závislosti na konkrétnej verzii to vychádza na 500 až 660 kilometrov, Peugeot však nemá tieto čísla homologované podľa WLTP, takže ich zatiaľ berte len ako predbežné údaje.

Tiež ako mild-hybrid a PHEV

Ak vám čisto batériový pohon nevyhovuje, Francúzi práve pre vás pripravili dve verzie so spaľovacím motorom. Základom bude 5008 Hybrid 136 e-DCS6 s trojvalcovým benzínovým agregátom s objemom 1,2 litra a elektromotorom integrovaným do šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. Výrobca detailné technické údaje nezverejnil, ale uvádza priemernú spotrebu 5,8 litra na 100 kilometrov.

Druhý model – 5008 Plug-In Hybrid 195 e-DCS7 – už podľa označenia využíva novú techniku a Peugeot nám o nej zatiaľ veľa neprezradil. Spaľovací motor má v tomto prípade 150 koní, elektromotor pridáva 125 koní a systémovo dostanete maximálny výkon 195 koní. PHEV kombinuje 60-litrovú nádrž a prídavnú trakčnú batériu s neznámou kapacitou, mala by však stačiť na dojazd v čisto elektrickom režime 80 kilometrov.

Nová generácia Peugeotu 5008 sa bude vyrábať vo francúzskej továrni Stellantisu v Trémery a jej predaj štartuje na jeseň tohto roka. Ceny nepoznáme, ale výrobca sľubuje bohatú výbavu už od základného stupňa, napríklad diódové svetlá, hliníkové disky s priemerom od 19 palcov (maximálne do 21“) a od prostrednej výbavy Emotion i obrovský 21-palcový displej Panoramic i-Cockpit na palubnej doske.

Francúzi do infotainmetu integrovali okrem bezdrôtového pripojenia Apple CarPlay a Android Auto aj umelú inteligenciu ChatGPT, podobne ako Volkswagen či Škoda a za samozrejmosť považujte tiež online aktualizácie či head-up displej.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Peugeot