Ak pri transformácii Scénicu Vision na sériový E-Tech neprebehli zásadné zmeny, potom sa pripravte na automobil s dĺžkou 4490 mm, šírkou 1900 mm, výškou 1590 mm a rázvorom náprav 2835 milimetrov.

Šéfdizajnér Gilles Vidal vlani tvrdil, že koncept je z 90 percent pripravený pre sériovú výrobu, a pretože aj z prvých oficiálnych fotografií sa zdá, že základy auta sú rovnaké (samozrejme s výnimkou pôvodných, proti sebe otváraných dverí, ktoré boli nahradené klasickým riešením), pripravte sa na nový crossover, ktorý svojimi rozmermi prekoná Megane E-Tech.

Nový Scénic bude naopak o niečo menší ako Arkana, ktorý nám Renault včera predstavil po medzigeneračnej modernizácii, novinka však nedostane splývajúcu líniu strechy a momentálne nie je jasné, či v nej bude miesto na menšie, skladacie sedadlá pre deti v treťom rade.

Pokiaľ ide o pohon, s vodíkovým palivovým článkom radšej nepočítajte, teda určite nie pri uvedení na trh. S ohľadom na obmedzenú infraštruktúru by sa to dnes Francúzom veľmi nevyplatilo, je ale možné, že časom a dokonalejšou sieťou vodíkových čerpacích staníc v Európe názor zmenia.

Sériový Scénic bude klasický elektromobil, ktorý bude podľa dostupných zákulisných informácií zdieľať kľúčové komponenty s Meganom E-Tech. To znamená, že bude postavený na modulárnej platforme CMF-EV, dostane jeden elektromotor s výkonom 220 koní a krútiacim momentom 300 Nm a s veľkou pravdepodobnosťou aj jeho 60-kilowatthodinovú batériu, ktorá by mala zabezpečiť dojazd na úrovni 450 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Renault