Ak by vás to zaujímalo, Renault hovorí novému logu „Nouvel'R“ a je súčasťou pozmenenej identity, ktorou sa dnes automobilky v obecnej rovine chvália v súvislosti s prechodom na elektrickú mobilitu.

Arkana samozrejme ako elektromobil neexistuje a podľa všetkého ani nebude, všetky tri dostupné pohonné jednotky však sú nejakým spôsobom „mild“ alebo „full“ hybridné.

Základom naďalej ostáva skvelý preplňovaný štvorvalec s objemom 1,3 litra s výkonom 140 alebo 158 koní a maximálnym krútiacim momentom 260, respektíve 270 newtonmetrov, ktoré Renault ponúka pod obchodným menom „mild hybrid 140 EDC“ a „mild hybrid 160 EDC“, kde spaľovaciemu motoru a sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke sekunduje len štartér-generátor a drobná prídavná batéria s kapacitou 0,13 kWh.

Poslednou možnosťou je klasický E-Tech Hybrid 145, ktorý spája atmosférický štvorvalec 1.6 (94 koní) s elektromotorom (36 koní) a štartér-generátor (15 koní) a vo výsledku dostanete systémových 145 koní, plus 148, 205 a 50 Nm, teda tri zdroje krútiaceho momentu s rôznym priebehom v závislosti na otáčkach, takže Renault kombinovaný údaj neuvádza. A k tomu dodatočný trakčný akumulátor s kapacitou 12 kWh.

Poďme späť k faceliftu... bez priameho porovnania si to možno nevšimnete, ale auto dostalo namiesto doteraz používaných lesklých chrómovaných prvkov okolo masky a bočných okien zatmavené lišty a tmavú povrchovú úpravu má tiež zadné logo a nápis ARKANA, ale tiež vnútorná štruktúra predných a zadných modifikovaných svetiel.

Novinkou v ponuke francúzskeho crossoveru je vrcholná výbava Esprit Alpine, ktorú spoznáte napríklad podľa sivej lišty v prednom nárazníku, nových 19-palcových diskov, decentného spojlera na veku batožinového priestoru a samozrejme štítkom so štylizovaným písmenom „A“ či priamo nápisov Alpine.

V kabíne nechýbajú športové sedadlá čalúnené semišom a recyklovaného materiálu Eco Tep a opäť nejde prehliadnuť motív Alpiny kombinujúci logo, kontrastné modré prešívanie a bezpečnostné pásy s dvomi farebne zladenými pruhmi.

Renault k tomu všetkému dodáva, že zoštíhli výbavy na tri stupne, takže faceliftovaná Arkana bude dostupná už len vo verziách Evolution, Techno a Esprit Alpine. Už v základe dostanete multimediálne rozhranie Multi Link so 7-palcovým displejom, navigáciou a bezdrôtovým pripojením Android Auto a Apple CarPlay.

Prepracovaný Renault Arkana bude podľa Francúzov dostupný už od leta 2023, presný termín ale bude nutné sledovať v rámci konkrétneho zastúpenia. Mimochodom, slovenský web už novinku avizuje priamo na úvodnej stránke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Renault