Predovšetkým ten, že v základe stojí 43 900 eur. Lacné rodinné auto samozrejme vyzerá inak, nakoniec minulá generáciu Scenicu so spaľovacím motorom začínala pred piatimi rokmi na hranici 19 tisíc eur. Ak sa ale budeme držať triedy elektromobilov, ponuka Renaultu je zaujímavá.

Napríklad tým, že už v základe má na slovenskom trhu elektromotor s výkonom 220 koní a batériu s využiteľnou kapacitou 87 kilowatthodín. V susednom Rakúsku dáte za nový Scenic dokonca o 2000 eur menej, ale tam je štandardom model s výkonom 170 koní a má ale tiež menší akumulátor s kapacitou 60 kWh. Inak povedané, cena ešte má kam klesať, ak sa slovenské zastúpenie rozhodne, že začne predávať aj slabší model.

Škoda má na to odpoveď v podobe Enyaqu 60 s elektromotorom naladeným na 180 koní a využiteľnou kapacitou len 58 kWh, za ktorý vám naúčtuje minimálne 46 630 eur. Ak potrebujete crossover na baterky, výrazne menšia Kona je síce za necelých 42 tisíc, ale má len 156 koní a kapacitu 48,4 kWh, zatiaľ čo väčší Ioniq 5 vám za 47 490 eur dodá v základe 170 koní a 58 kWh.

Inak povedané... súčasné batériové crossovery sú drahé, Renault ale na trh uvádza auto, ktoré má šancu ostatným konkurentom skomplikovať život.

Len pre poriadok dodávame, že nový Scenic má dojazd podľa WLTP 625 kilometrov, stovku dá za 7,9 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 170 kilometrov za hodinu. V základe potom zvládne nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 22 kW, alebo potom rýchlonabíjačku typu DC s výkonom 150 kW. A či dostanete v najnižšej výbave Evolution?

Napríklad tepelné čerpadlo, zadné parkovacie senzory i s kamerou, bezkľúčový prístup, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, multimediálny systém OpenR link s 9-palcovým dotykovým displejom, audiosystém so šiestimi reproduktormi, 19-palcové hliníkové disky, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, čiernu metalízu či zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40.

Vrcholná Esprit Alpine sa v slovenskom cenníku zatiaľ neobjavila.

Z ďalších zaujímavých či dôležitých prvkov by sme mohli vypichnúť stredový airbag medzi prednými sedadlami, štyri konektory USB, adaptívny tempomat, kompletne diódové svetlá, svetelný i dažďový senzor či tónované okná.

Nad Scenicom Evolution nájdete prostredný stupeň Techno s rovnakou technikou, cenovkou 46 500 eur a pridanou výbavou v podobe elektricky ovládaných piatych dverí, OpenR linkom s 12-palcovým displejom a službami i navigáciou od Googlu, navyše máte tiež predné a bočné parkovacie senzory, indukčnú nabíjačku mobilov, tmavé zadné sklá, jazdné režimy multi-sense a zadnú lakťovú opierku s pridaným odkladacím priestorom, pridanými konektormi USB a prievlakom a lyže.

Ak vám ani toto nestačí, vrcholná výbava Iconic za 49 700 eur pridáva nadštandardné bezpečnostné prvky, 20-palcové disky, audio Harman Kardon s deviatimi reproduktormi, vyhrievaný volant i predné sedadlá, pričom vodič má svoje miesto s elektrickým ovládaním.

Tým pre vás rôzne variácie samozrejme nekončia. Pre jednotlivé prevedenia sú dostupné pakety i individuálne prvky, z ktorých stojí za zmienku napríklad panoramatická strecha s elektronicky ovládanou priehľadnosťou za 1500 eur či dvojfarebné lakovanie za 600 eur.

zdroj: Renault (pdf)