Prebiehajúca modelová ofenzíva Renaultu je v istom zmysle obdivuhodná a je zaujímavé, že zatiaľ nie je vedená čisto elektrickým smerom. Nedávno uvedený Scenic a chystaný malý hatchback 5 síce budú mať batériový pohon, ale vlani predstavený a zatiaľ na trh neuvedený crossover Rafale a zjavne i nový Symbioz spaľovacie motory ešte dostanú.

Ešte o niečo zaujímavejší je fakt, že práve odhalená novinka má dĺžku 4,41 metra, takže v istom zmysle by mohla byť chápaná ako náhrada za Megane so spaľovacími motormi.

Než nás chytíte za slovo, tak áno, podľa Francúzov je to crossover a nie hatchback alebo kombi. Ak sa ale pozorne pozriete na prvý zatmavený obrázok siluety, v skutočnosti Symbioz (v preklade symbióza, teda prospešné spolužitie) práve ako mix oboch karosérii vyzerá. Takže príznačné nomen omen... aj keď je podvozok viditeľne trochu vyššie.

Dôležité tiež je, že sa auto formálne zaradí medzi malý Captur (4,22 m) a väčší Austral (4,51 m), takže bude približne na úrovni elektrického Scenicu E-Tech s dĺžkou 4,47 metra.

Francúzi samozrejme na plné ústa nehovoria, že stále potrebujú predávať aj autá so spaľovacími motormi, ale niektoré vety v tlačovej správe preklad nepotrebujú. Napríklad tá, v ktorej sa hovorí, že „Renault chce uspokojovať potreby zákazníkov... a s týmto cieľom značka nasadila v Európe v segmente C elektrické i hybridné modely“. Skrátka, predá viac, ak dá klientele na výber.

Pokiaľ ide o techniku pod kapotou, Renault spomína hybrid s výkonom 145 koní a nenápadne tiež zdôrazňuje, že bude mať pohotovostnú hmotnosť „pod 1500 kg“. Ak sa pozriete na výsledky nedávneho referenda v Paríži, asi pochopíte, kam týmto uvedená informácia mieri. Má to byť rodinné SUV, ale neprekračuje váhovú hranicu 1600 kg, pretože hlavná francúzska metropola začne čoskoro kasírovať za ťažšie modely trojnásobné parkovné, až 18 eur za hodinu!

Z výbavy potom automobilka zdôrazňuje panoramatické strešné okno Solarbay, ktoré vám umožní upravovať jeho priehľadnosť elektricky a tiež vieme, že Renault Symbioz má byť predstavený už v priebehu tejto jari. Potom toho budeme môcť o aute napísať viac.

zdroj: Renault