Za prvý mesiac od otvorenia vetvy D1/D4 zaznamenala NDS až 65-% pokles tranzitnej dopravy cez Bratislavu v smere z Trnavy na Jarovce v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2024. Celkovo prešlo po novom obchvate takmer 33 tisíc kamiónov za mesiac. V opačnom smere, z Bratislavy na Žilinu, už od marca prešlo týmto obchvatom takmer 138 tisíc nákladných vozidiel, ktoré by inak museli prechádzať centrom Bratislavy.

Tieto čísla znamenajú nielen efektívnejšiu a plynulejšiu jazdu pre kamionistov, ale tiež výrazné zníženie hluku a zlepšenie kvality ovzdušia pre Bratislavčanov. „Postupné otváranie jednotlivých vetiev prinieslo veľmi pozitívne výsledky najmä z hľadiska tranzitu,“ komentoval Július Mihálik, člen predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Odbremenenie sa týka nielen centra mesta, ale aj okolitých ciest, napríklad starej Seneckej cesty, kde sa tranzitná doprava znížila o tretinu oproti minulému roku. Modernizácia a rozšírenie diaľničnej infraštruktúry v západnom Slovensku je jednou z najväčších dopravných investícií posledných rokov. Po dokončení úprav bude dostupná plnohodnotná diaľnica, ktorá výrazne uľahčí cestovanie v regióne a posilní pozíciu Slovenska ako dôležitého tranzitného uzla v strednej Európe.

zdroj: Ndsas