Nejde vraj o zákaz áut, bude aj rušenie parkovacích miest

Rozhodnutie o čiastočnom obmedzení rýchlosti na 20 km/h v centre Frankfurtu padlo už v septembri 2023. Súčasne s obmedzením rýchlosti sa zníži i počet parkovacích miest, pričom bude vyčlenených viac zón na krátke zastavenia auta vrátane miest pre taxíky či osoby so zdravotným postihnutím.

Wolfgang Siefert, ktorý je šéfom tamojšieho oddelenia dopravy, tvrdí, že Frankfurt chce iba dopravne upokojiť danú oblasť a nejde o zákaz áut. Zdôrazňuje pritom, že na jednej strane ide o ochranu klímy a na druhej strane o zatraktívnenie verejného priestoru.

Ak budete chcieť do mesta prísť autom, stále tak môžete urobiť a použiť jeden z platených parkovacích domov. Frankfurt však nekončí a už teraz počíta s ďalšími obmedzeniami pre motoristov. Konkrétne má dôjsť k prestavbe niektorých bočných ulíc na cyklotrasy.

Reakcie motoristov sú neprekvapivo rozpačité. Rýchlostný limit 20 km/h by mohol robiť problémy niektorým vodičom, ktorí teraz používajú tempomat, aby neprekročili povolenú rýchlosť. Pri mnohých modeloch áut ho však pri tak nízkej rýchlosti už nedokážete zapnúť.

Rozhodnutie Frankfurtu sa stalo príkladom toho, aké rozdielne prístupy v Nemecku nájdete - od prísnej, reštriktívnej dopravnej politiky Frankfurtu až po neobmedzenú rýchlosť na mnohých úsekoch nemeckých diaľnic, ktorá už viackrát odolala aj kritickým hlasom.

Zdroj: efahrer.chip.de / foto: cz.depositphotos.com